Avatar billede fun22 Nybegynder
27. oktober 2008 - 19:56 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Netværks harddisk

Hej

Jeg skal til at have investeret i en netværks harddisk..

Den skal være på ca. 500 gb, og skal gerne kunne bruges med det der raid som laver en klon af sig selv ?????

Hvilke modeller kan i anbefale???
Avatar billede bdf Mester
27. oktober 2008 - 20:01 #1
www.Synology.com
Kan kun anbefale DS-107+, DS-207+, CS407 & DS508 ;)
Avatar billede bdf Mester
27. oktober 2008 - 20:33 #3
Synology anmeldelse: http://www.pcworld.dk/art/9269

Skal lige siges at Synology ofte kommer med nyt firmware "styresystem" så din Synology vil med tiden få flere og flere funktioner ;)
Avatar billede der_kommandant Praktikant
28. oktober 2008 - 08:05 #4
Jeg vil gerne tilslutte mig anbefalingen af Synology DS-207. Jeg har haft en kørende i snart 2 år nu, og der har ALDRIG været problemer med den. I min boks sidder der 2x500 GB i RAID 1. Jeg bruger den til hjemmeserver med backup fra andre computere, filserver, fotoserver, overvågningskamera og meget mere. Jeg er så heldig at have 25/25 mbit fiber indlagt i mit hus, og her kører den upåklagelilgt min blog (som forøvrigt også er en standard komponent i "boksen").

Som "bdf" nævner ovenfor, så opdateres deres firmware jævnligt. For mig betyder det, at funktionaliteterne i "boksen" er fordoblet siden jeg købte den for snart 2 år siden.
Avatar billede fun22 Nybegynder
28. oktober 2008 - 16:41 #5
Syntes umiddelbart DS-207 er lidt peberet... Havde regnet med ca. en tudse uden hdd..
Avatar billede fun22 Nybegynder
28. oktober 2008 - 16:44 #6
Hvad med Linksys NAS200-EU??
Avatar billede bdf Mester
28. oktober 2008 - 16:49 #7
Hold dig til Synology eller Qnap (Helst Synology) :P
Synes det er synd at spare de får hundrede kr, når du virkelig får noget for pengene ved at købe Synology...
Avatar billede snabeljan Nybegynder
28. oktober 2008 - 19:35 #8
Jeg tilslutter mig helt klart anbefalingen af Synology. Bdf og 'Der Kommandant' har helt ret :)
Avatar billede der_kommandant Praktikant
29. oktober 2008 - 08:34 #9
Fun22->
Jeg ved ikke konkret hvad du skal bruge din netværksdisk til, men jeg er overbevist om, at du i længde vil fortryde den besparelse du opnår ved at købe en billig NAS, fremfor noget der beviseligt virker og som får gode anbefalinger med på vejen af næsten alle i denne tråd.

Personligt vil jeg aldrig gå på kompromis med kvaliteten af en NAS/hjemmeserver - der har jeg simpelthen alt for mange billeder, hjemmefilm og dokumenter liggende på min server, som jeg ikke kan "tåle at miste". Jeg har, som tidligere skrevet 2x500GB i RAID1 der kontinuerligt spejler data og har derudover en USB disk på 500GB der en gang om ugen tager sikkerheds back up af det hele. Lillemor vil få en kemisk nedsmeltning af raseri, hvis jeg en dag kom og fortalte hende, at alle vores data er gået tabt.

Jeg har en god ven, der for ikke så lang tid siden brugte samme argument om at han syntes en kvalitets NAS er lidt peberet i prisen. Han valgte istedet at smide en MS HomeServer på en gammel bambus PC derhjemme, og troede så at han havde fundet vejen til en billig og pålidelig netværks harddisk. Men han måtte - efter mange genstarter og nu senest tab af værdifulde data - desværre sande, at handler det om oppetid, pålidelighed og datasikkerhed, så kan det ikke betale sig at gå på kompromis med pris/kvalitet. Han har nu en Synology DS-207+ stående hjemme på loftet hvor ingen ser og hører den.
Avatar billede fun22 Nybegynder
29. oktober 2008 - 18:45 #10
Okay tak for alle besvarelserne...

Jeg kan se jeg nok skal holde mig til DS-207'eren..

Men betyder det meget om man vælger + udgaven eller ej?
Avatar billede bdf Mester
29. oktober 2008 - 19:15 #11
Se http://synology.com/enu/products/compare_spec.php
Der er forskel på Processor og Ram
Avatar billede fun22 Nybegynder
29. oktober 2008 - 19:18 #12
Ja men er det noget man kan mærke?
Avatar billede bdf Mester
29. oktober 2008 - 19:35 #13
Har altid kun købt + modeller :) men mener ikke at prisforskellen er det helt vildt så tag en plus :)
Avatar billede jakobcl Nybegynder
30. oktober 2008 - 07:49 #14
Hva med en DNS-323.

Den får også rigtig god kritik.
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=245071&Bedom=true
Avatar billede fun22 Nybegynder
12. februar 2009 - 17:54 #15
Købte en 107+ men en 500 gb harddisk i.. køre hammer godt ;)