Avatar billede thomaskramer Juniormester
27. oktober 2008 - 15:48 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

2 wordpress blogs på samme datebase?

Hej

Kan man have 2 wordpress-blogs der kører på samme databse?

Altså, så der altid står det samme i begge blogs - så man faktisk skriver i begge blog på een gang?
Avatar billede thomaskramer Juniormester
27. oktober 2008 - 15:48 #1
Beklager alle trykfejlene :-)
Avatar billede w13 Novice
27. oktober 2008 - 15:49 #2
Ja, det skulle ikke være et problem vil jeg mene. =)
Avatar billede thomaskramer Juniormester
27. oktober 2008 - 15:52 #3
Nogen forslag til hvordan?
Avatar billede w13 Novice
27. oktober 2008 - 15:55 #4
Lig den ene wordpress-blog i én mappe og læg den anden i en anden. Skriv de samme databaseoplysninger. =)
Avatar billede w13 Novice
27. oktober 2008 - 15:55 #5
*Læg
Avatar billede arne_v Ekspert
27. oktober 2008 - 15:57 #6
Hvis de to web apps bruger samme database, opsaetning og dermed samme tabeller
saa giver det vel sig selv, at de er ens.

Men jeg kan ikke se pointen.

Hvis du vil bruge samme database men forskellige tabeller kan du klare det hvis wordpress
understoetter prefix is tael navne - bare brug forskellige prefix.
Avatar billede thomaskramer Juniormester
27. oktober 2008 - 15:57 #7
Vil det sige - installer 2 wordpress blogs i hver deres mappe - og kopier wp-config.php fra den ene til den anden så de er ens?

Eller?
Avatar billede thomaskramer Juniormester
27. oktober 2008 - 16:00 #8
måske "2 wordpress blogs i samme database" skulle omformuleres til "2 wordpress blog i samme tabel i samme database".

Så der kører 2 blogs med samme indhold, hvor der kun skal skrives 1 gang for at det står i begge blogs!
Avatar billede w13 Novice
27. oktober 2008 - 16:02 #9
Ja, det skulle løse det. Jeg har ikke prøvet, men sådan har jeg forstået systemet.
Avatar billede thomaskramer Juniormester
27. oktober 2008 - 16:15 #10
NJaaaaa... det virker sgu ikke helt efter hensigten
Avatar billede arne_v Ekspert
27. oktober 2008 - 16:20 #11
Kan du være lidt mere specifik med hensyn til hvad der ikke virker ?
Avatar billede thomaskramer Juniormester
27. oktober 2008 - 16:24 #12
nej jeg dropper det igen - jeg fatter minus af det alligevel...

smid svar og i skal få point
Avatar billede w13 Novice
27. oktober 2008 - 17:12 #13
En af mine venner har ellers for nyligt sat det op på den måde, og det virker fint. =)