Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2008 - 20:43 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Gode gamle "You are not authorized to view this page"

Når jeg går ind på min IIS side får jeg "You are not authorized to view this page".

Det er normalt ntfs rettigheder den er gal med her, men intet virker. Min admin bruger og IUSR brugeren har nøjagtigt de samme rettigheder sat på mappen, men IUSR brugeren virker ikke.

Jeg har prøvet:
ændre rettigheder
indtaste/resette password flere gange
brugt Process Monitor til at finde ud af hvad der er galt (der ser ikke ud til at være noget galt der)

Intet virker. Det er en ASP.net applikation jeg kører. Hvis det er asp.net, skal der så noget specielt til´før det virker? Jeg har ikke lyst til at bruge en admin bruger til anonymous access.
Avatar billede bufferzone Praktikant
26. oktober 2008 - 22:52 #1
har du kontrolleret om issuseren er låst ude?
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2008 - 09:08 #2
Nope, hvordan gør man det?
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. oktober 2008 - 13:23 #3
logger på som administrator og kontrollerer om brugeren er låst i brugeradministration f.eks via kontrolpanel eller via MMC snapin lidt afhængig af hvilket operativsystem vi taler om
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2008 - 21:15 #4
Der er ikke sat flueben i "Account is locked out" eller "Account is disabled" inde i Computer Management. Det er Windows Server 2003.
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2008 - 13:45 #5
Nå ja, så må jeg vel bare bruge en admin bruger. IIS er da godt nok noget møg.