Avatar billede chalde Seniormester
24. oktober 2008 - 21:30 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Opgaver og øvelser i MySQL

Hej Folkens
Vi skal om kort tid igang med en større opgave der bla. omfatter MySQL og vi vil derfor gå i krig med at få kigget på de områder vi har lidt besvær med.
Dette inkluderer bla:
Primærnøgler
Fremmednøgler
(delete, update osv..)
Join
Increment

Så vil høre om der er nogen der kender nogle steder med lidt opgaver med løsninger (foruden w3schools)?
Gerne også hvor der hører nogle eksisterende databaser med man kan arbejde videre med.

Derudover mangler vi et tool til at skabe E/R ud fra en eksisterende database. MySQL har selv værktøj til det, men det koster lidt. Så nogen der kender et godt gratis tool til det?
Avatar billede arne_v Ekspert
24. oktober 2008 - 21:39 #1
Jeg ville bare selv finde paa opgaver og bruge MySQL egen manual som grundlag.

For design tool proev og se hvad: DBDesigner, SQLYog og Toad tilbyder.
Avatar billede chalde Seniormester
24. oktober 2008 - 21:59 #2
Jeg tror også vi laver et par databaser ud for nogle csv filer med lidt blandet data i.
Tager lige et kig på værktøjer.
Avatar billede chalde Seniormester
25. oktober 2008 - 01:04 #3
DBDesigner er lækkert. Ærgeligt det nu koster penge efter SUN har købt det. Men det virker stadig.
Det alene vil udløse point :) så kom frisk med svar.
Avatar billede arne_v Ekspert
25. oktober 2008 - 01:27 #4
OK