Avatar billede alphaomega Nybegynder
24. oktober 2008 - 14:59 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Søger salgsfolk

Hej.

Jeg søger folk som er gode til at sælge.

Produkterne er hjemmesider, og div. webløsninger.

Du vil virke som underentreprenør, og der er god indtjening for dig.

Hvis du ønsker at høre mere kan du sende mig noget på:

rdt (at) ao-live (dot) dk
Avatar billede bacardil Nybegynder
24. oktober 2008 - 20:54 #1
Er det fastløn?
Avatar billede alphaomega Nybegynder
25. oktober 2008 - 20:49 #2
En underentreprenør arbejder lidt ligesom freelance, bare mere fast end en freelancer.

Du skaffer en kunde, og du får procenter for jobbet.
Avatar billede bacardil Nybegynder
25. oktober 2008 - 21:08 #3
Hvem gider i dag at arbejde uden at få noget for det. Uanset hvad så kan man aldrig arbejde en ordlig løn kun på procent :)
Avatar billede alphaomega Nybegynder
26. oktober 2008 - 08:59 #4
Set du bruger 2 timer på at skaffe en kunde der giver 5000 for en hjemmeside. Du får f.eks. 30% af beløbet. Regn du selv timelønnen ud.

Der er ingen der "arbejder uden at få noget for det". Det er derfor jeg søger "gode salgsfolk" som du tydeligt kan læse i mit indslag.
Avatar billede bacardil Nybegynder
27. oktober 2008 - 19:08 #5
Der er INGEN gode salgspersoner som arbejder med 100% provision, du kan måske finde nogen mere eller mindre useriøse.

Men jeg vil og tror mange har set sådan, at jeg ikke ville "ansættes" hos en virksomhed der tror så lidt på deres produkt, at de ikke vil betale en fastløn udover provision, hvis der er så mange penge så tag dog at betale fastpris også give mindre provision.

Men det er naturligvis op til dig.. Held og lykke - Antallet af indlæg her siger nok hvor mange der er indenfor det område :)
Avatar billede alphaomega Nybegynder
28. oktober 2008 - 09:10 #6
Hvis der ikke er arbejde nok, er det jo ikke så smart at ansætte en på fast løn :)

Men jeg har fundet 2 et andet sted..
Avatar billede olsenit Praktikant
30. oktober 2008 - 19:26 #7
Klassisk - simpelthen klassisk. Sælgerdiskussionen.
Til Alphaomega:
Du skal ikke regne med at finde en sælger på provisionsbasis - der er simpelthen ikke nogen der er dygtige nok til at sælge "hjemmesider og div. webløsninger".

Enten er man sælger, eller også er man ikke - det er sælgeren der skal vurdere om han/hun kan sælge produktet og hvis hun ikke kan sælge skal hun ikke bede om fast grundløn - fast grundløn vil altså sige at virksomheden skal køre med underskud. En sælger der rent faktisk kan finde ud af at sælge et produkt har INGEN interesse i fast grundløn.

Jeg bliver nogengange lidt træt af de gulerodsgnaskende hippie-"sælgere" der er derude. Skift dog branche eller sælg på provision.

VH Jørgen Olsen
Avatar billede bacardil Nybegynder
30. oktober 2008 - 21:45 #8
Olsenit>
Alle vil have mest ud af deres arbejde, men så kan du jo nemt skaffe en masse sælgere på provisionsbasis, så venligst kontakt mig, så vil jeg gerne hører fra dem.

Magen til g... skal man lede længe efter :)  Tror ikke at jeg vil spilde mere tid på denne sag medmindre I kan vise mig 10 provisionsbasis sælgere her og nu.
Avatar billede showsource Seniormester
30. oktober 2008 - 21:52 #9
Prøv at ringe til dansk domæne registrering! ( Så lige basta på tv2 )
Det er jo folk som dem (ham) bag det firma der vil acceptere en provision til start.
Især når det gælder "hjemmesider, og div. webløsninger"
Avatar billede olsenit Praktikant
30. oktober 2008 - 21:56 #10
Hvis alle gerne vil have mest ud af deres arbejde vil en dygtig sælger sikre sig at han bliver belønnet EFTER EVNE.

En middelmådig / elendig sælger vil gerne sikres en fast grundløn da han godt ved han ikke er noget værd... sådan er det bare.

Kan du ikke tjene din løn hjem på provision er du en igle på din arbejdsgiver.

VH Jørgen Olsen
Avatar billede showsource Seniormester
30. oktober 2008 - 22:02 #11
Jørgen, verden er ikke bare sort/hvid, der er uendeligt af gråtoner
Avatar billede bacardil Nybegynder
30. oktober 2008 - 22:14 #12
Olsenit.. Man kommer vist ikke så langt med dig :)

showsource.. De folk der ringer ud fra netop den slags virksomheder ved sjældent ret meget om tingene efter mine erfaringer
Avatar billede showsource Seniormester
30. oktober 2008 - 22:44 #13
barcadil -> Ja, dem som ringer fra, men den/de som får nogen til at ringe, de ved som regel hvordan man kan sælge sand i sahara, og det er noget lignende der søges her, så vidt jeg kan forstå.
Avatar billede alphaomega Nybegynder
31. oktober 2008 - 00:38 #14
Hvordan lukker man en tråd?

Jeg har fundet 2 sælgere der vil arbejde på den måde jeg har tilbudt - og det skrev jeg også d. 28/10-2008 kl. 09:10:23.

Så der er ingen grund til at fortsætte diskutionen.
Avatar billede bacardil Nybegynder
02. november 2008 - 23:26 #15
showsource> Så fik jeg set basta og hvis det er den måde ejeren af tråden har i tankerne, så er jeg dybt rystet over at nogen kan nævne det i et seriøst fora, man kan kun have foragt for de personer der driver og arbejder sådan et sted, men det viser hvad man får uden at betale folk en seriøs løn.

alphaomega> Du kan aldrig lukke den helt, men smid et svar selv og accepter det
Avatar billede alphaomega Nybegynder
03. november 2008 - 00:11 #16
.
Avatar billede alphaomega Nybegynder
03. november 2008 - 00:13 #17
Hvis folk kun kan kritisere fordi man smidder et sølle indlæg, er det jo ikke et særlig fedt forum.

I stedet for at sidde og kritisere folk for deres idéer og måder at tilbyde tingene på, så foreslå selv nogle måder eller knyt sylten og pas jer selv?

Er det virkelig så svært?
Avatar billede bacardil Nybegynder
03. november 2008 - 00:24 #18
Kan du ikke lide lugten i bageriet, så... :)

Hvad tror du man bruger et fora til?
Avatar billede alphaomega Nybegynder
03. november 2008 - 08:27 #19
bacardil: Du tror jeg vil snyde folk?

Jeg synes det er langt ude, at bare fordi man lige har startet en virksomhed op, og man vil prøve at finde nogen som kan sælge ens produkt, fordi man ikke lige er den bedste sælger i verden, så bliver man kritiseret og får smidt en spand lort i hovedet og man bliver anklaget for at snyde og bedrage folk.

Bare fordi man har måske ikke har foreslået den bedste måde at lønne folk på, fordi man ikke har kunder(penge) nok til at ansætte folk på timeløn endnu.

Jeg synes ikke man kan finde meget "hjælp" på dette forum. Men derimod kun kritik.

I stedet for at begynde fra dag 1, at kritisere folk og anklage dem for alt mulig, så tag og undersøg sagen inden du udtaler dig om den.

Fordi du ser et eller andet program i TV'et, hvor en man har snydt folk på en eller anden måde, betyder det ikke at alle mennesker der prøver at skaffe sig kunder og foreslår at finde en sælger og give ham procenter for det han laver, snyder.

Du burde komme med en hel række forslag om hvilke andre metoder jeg kan benytte for at skaffe kunder.

Og det gælder jer alle sammen i denne debat. I burde komme ud af børnehaven, og ta og hjælpe folk frem for at sidde derhjemme og kritisere folk.
Avatar billede showsource Seniormester
03. november 2008 - 09:01 #20
Well, der er godt nok blevet brygget en gang "grydesovs" her.
Og det er jo ikke meningen.

Da jeg deltog i debatten, var det fordi jeg mente barcadil havde ret i "ingen aflønning, hvis ingen salg" ikke er brugbart.

Så skal man enten brænde for ideen, ( "hjemmesider, og div. webløsninger" ), eller man skal være en skrupelløs sælger som ham der står bag dansk domæne registrering, en person som jo åbentbart kan få folk med på stort set hvad som helst.

Jeg mente ikke på noget tidspunkt at du, alphaomega, skulle være en "grissebasse", blot at ideen med "hjemmesider, og div. webløsninger" jo langt fra er ny, og så kan det være svært at forestille sig en seriøs sælger som vil påtage sig noget arbejde, uden garanti for løn.

Hvbde det nu været en unik, total ny ide, så ville det helt sikkert kunne tiltrække sælgere af div. afstøbninger.

Men så havde du nok heller ikke postet i dette forum.
Avatar billede showsource Seniormester
03. november 2008 - 09:06 #21
Og ja, ind i mellem, kommer der nogle kommentarer som ikke er særlig venlige, men i bund og grund er exp.dk en go' side at finde hjælp.

Og efterhånden lærer man at sortere i kommentarer, (brugernavne), altså ikke ta' sig af at en eller anden skriver noget negativt.
Avatar billede bacardil Nybegynder
03. november 2008 - 09:41 #22
alphaomega> Jeg kom nu ellers med et brugbart svar - afløn folk - for deres arbejde, hvis man tror på ideen, så findes der banker, man kan ikke starte nogen virksomhed op uden at investere i den. Det er i hvert fald meget få som kan det. At du ikke kan lide svaret fordi du hellere vil bruge din måde gør jo ikke svaret forkert.

Det kan godt være at man kan tjene 30% af 5000 for, at sælge en løsning på 2 timer, som så giver en timeløn på 750 kroner, men nu sælger de jo ikke konstant, der er mange timer hvor de ikke sælger noget - heller ikke super sælgere kan sælge konstant, hvis ikke de bruger useriøse midler, så derfor vil en timeløn for en sælger på ren provition aldrig ligge i det niv., men nok mere 20-50 kroner.

Hertil skrev jeg ikke at du vil snyde folk, men hvis du læser inden du giver sur, så have du set, at jeg skrev "HVIS" det var det der var i tankerne, så ville jeg finde det endnu mere useriøst, men hvis du læser den igen kan du se at jeg ikke beskylder dig for noget, jeg kender dig ikke.