Avatar billede doktoren001 Juniormester
21. oktober 2008 - 23:09 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Blank side i joomla template

Hej,

Jeg er helt ny med Joomla og har brugt en guide fra joomla development network til at lave min første template, men når jeg uploader den og vælger den som default får jeg kun en blank side op .....Hmmmmm. Jeg har været guiden igennem og tjekke de koder der bliver forslået men jeg kan ikke finde fejlen.....

Her under kan i se min tekst i min index.php fil, hvis du har lyst itl at hjælpe kunne det måske være en ide at jeg sendte alle filerne til dig så du kunne kigge i dem, jeg tror ikke det er et stort problem for en garvet joomla mand, da det indtilvidere bare er en "tom" template.
Index.php:
<?php defined( '_JEXEC' ) or die( 'Direct Access to this location is not allowed.' ); ?>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" lang="<?php echo _LANGUAGE; ?>" xml:lang="<?php echo _LANGUAGE; ?>"

<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; <?php echo _ISO; ?>" />
<?php
if ($my->id) { initEditor(); } ?>
<?php mosShowHead(); ?>
<script type="text/javascript"> </script>
<!--http://www.bluerobot.com/web/css/fouc.asp-->
<link href="templates/<?php echo $cur_template; ?>/css/template_css.css" rel="stylesheet" type="text/css" media="screen" />
</head>
<body>
<div id="wrap">
<div id="header">
<?php echo $mosConfig_sitename; ?>
<?php mospathway() ?>
</div>
<div id="main-body">
<div id="content">
<div class="inside">
<?php mosLoadModules('top');?>
<?php mosMainBody(); ?>
</div></div>
<div id="sidebar">
<div class="inside">
<?php mosLoadModules('left');?>
</div></div>
</div> <!--end of main-body-->
<div id="sidebar-2">
<div class="inside">
<?php mosLoadModules('right');?>
</div></div>
<div id="footer"> <?php include_once($mosConfig_absolute_path .'/includes/footer.php');?>
</div>
</div> <!--end of wrap-->
</body> </html>
Avatar billede mamasushi Nybegynder
01. februar 2009 - 01:38 #1
Hey...
Jeg er selv helt ny men faldt over en artikel du måske kan bruge, jeg skal bare bruge en email adresse til at sende den til.
Garanterer ikke det virker, men det er vel et forsøg værd?

Den kommer fra yootheme.com's tutorial/FAQ side og hedder: "After installing a template the website stays blank with no CSS Styling?" - for mig lyder den som om den kunne være brugbar for dig.

:)
Avatar billede mamasushi Nybegynder
01. februar 2009 - 01:41 #2
Nå ja... Og hvis du kender til et super godt galleri til Joomla 1.5 med thumbnails (den helst selv genererer - siden er til en der ikke er teknisk overhovedet) og mulighed for at se større billede når man trykker på thumb, man skal kunne linke til anden side via det store billede og gerne med super simpel oprettelse af nye gallerier (læs: ingen kode men noget der minder om at oprette mapper i windows) må du MEGET gerne komme med forslag :O))
Avatar billede doktoren001 Juniormester
17. april 2009 - 20:13 #3
lukketid