Avatar billede benzon Praktikant
21. oktober 2008 - 17:12 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Postnumre, Byer, Kommuner og Regioner - håber det kan bruges

Ja navnet siger det hele En fil med By og Postnr, en med Kommuner og en med Regioner

Og bare rolig der er link id´s mellem kommuner og byer samt regioner.

Alt burde være i orden
http://www.eskildsens.com/postnr-by-kommuner-regioner-MySQL.zip

Der ud over er der en Progress SQL og MS SQL Version dog skal de sikkert tilrettes en smule de er bare eksporteret
http://www.eskildsens.com/postnr-by-kommuner-regioner-PGsql.zip
http://www.eskildsens.com/postnr-by-kommuner-regioner-MSsql.zip
Avatar billede w13 Novice
21. oktober 2008 - 17:16 #1
Godt at se. Men det burde vel næsten ligge under artikler, hvilket det vel er mere end det er et spørgsmål.
Avatar billede keysersoze Guru
21. oktober 2008 - 18:25 #2
nu har jeg ikke kigget på de egentlig data - men der kan vel ikke være link mellem by og kommune? medmindre altså at du bruger 1-m og ikke 1-1.
Avatar billede benzon Praktikant
21. oktober 2008 - 22:20 #3
Der er Kommune id til hver by og Region ID, sågar har man bare kommune valg og ikke post nummer er der referance til region via ID også jo burde nok være artikler men det kommer senere på en helt anden måde :)
Avatar billede benzon Praktikant
21. oktober 2008 - 22:28 #4
så eks bruger indtaster Post nummer via Ajax kan du trække Bynavn eller Kommune navn da du får id op Kommunen fra tilføjelsen af post nummeret, og så fra kommunen samt postnummeret får du også på hvilken region det nummer tilhøre
Avatar billede keysersoze Guru
21. oktober 2008 - 22:34 #5
Hvad så med de postnumre, der ligger i flere kommuner - Fx 3400 Hillerød?
Avatar billede benzon Praktikant
22. oktober 2008 - 00:51 #6
Tja altså i følge post dks numre skulle alle ligge i de kommuner de skal gøre Hillerød i en og så som Allerød i en anden, de er delt op efter de 95 kommuner der er på lands plan.
Avatar billede keysersoze Guru
22. oktober 2008 - 07:22 #7
hmm - den forstod jeg ikke helt, bare man er opmærksom på det i hvert fald. Amt/kommune er stat og postnumre er postdk.
Avatar billede benzon Praktikant
22. oktober 2008 - 10:34 #8
Altså har undersøgt hvad der skulle høre til hvilken kommune og hvilken region de forskellige tilhøre så der burde ikke være noget der
Avatar billede keysersoze Guru
22. oktober 2008 - 18:53 #9
Godt så - men så vil jeg sige tak for det fine arbejde, men dog gøre opmærksom på til dem der måtte finde på at downloade det, at byer (postnumre) altså godt kan ligge i flere kommuner hvilket der altså ikke er taget højde for :)

Kilde: http://www.postdanmark.dk/iis/posthuset/dit_posthus/spoegr_og_svar/postnumre.htm
Avatar billede big_ossi Nybegynder
16. februar 2009 - 22:41 #10
Hej
Er der nogen som har mysql zippen ? linket er ikke online længere desværre
Avatar billede r.hegaard Nybegynder
09. marts 2010 - 17:59 #11
Jeg kunne også godt bruge databasen :-)
Kan den findes andre steder?
Avatar billede danco Nybegynder
27. juni 2010 - 14:29 #12
Jeg kunne nu også rigtig godt bruge den.
Pt har jeg kun med Postnr - by. Og hvis der allerede findes en med kommune og region så ville jeg gerne spare den extra arbejdstid og bruge den på noget andet, mere fornuftigt :)
Avatar billede benzon Praktikant
16. februar 2012 - 00:27 #13
desværre røg min backup dagen efter mit webhotel crashede, så rigtig uheldigt :( brugte ellers alt for mange timer på det :|
Avatar billede w13 Novice
16. februar 2012 - 11:12 #14
@benzon @danco @r.hegaard @big_ossi: Værs'go! http://ge.tt/8FaCchD ;)