Avatar billede littlewiz Nybegynder
20. oktober 2008 - 18:42 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

docx-fil bliver til zip-fil

Jeg har lavet et script hvor jeg uploader filer til min webserver.
Scriptet uploader filerne uden problemer og ændre ikke i dem.

Men når jeg, via min hjemmeside, vil åbne docx-filer, forsøger computeren pludseligt at åbne dem som zip-filer.
Jeg har tjekket på webserveren at det er den rigtige fil som ligger der, og at hyperlinket er rigtigt.

Kan det være IE så lavet problemet?
Avatar billede expnet Seniormester
20. oktober 2008 - 18:50 #1
det må være på den pc hvor du førsøger at hente den frem der har fået sat den til at skulle åben med zip
Avatar billede mcardle Nybegynder
20. oktober 2008 - 18:54 #2
Hvordan er din computer indstillet. Det er sådan med "kendte" filtyper, at de bliver åbnet med det program der kender de filer.

Hvis du dobbeltklikker på en docx fil, åbner den så i word, eller er der ved en fejl sket en eller andet, så den åbner som zip.

Hvis der ikke er nogen problemer med din computer, er det måske en header der skal sættes. Du kan også lave en force download, så den altid henter filen uden at vise den. Det er jo ikke alle der har word.

//mcardle
Avatar billede mcardle Nybegynder
20. oktober 2008 - 18:54 #3
Jeg er for langsom... :oP

//mcardle
Avatar billede littlewiz Nybegynder
20. oktober 2008 - 19:04 #4
Problemet er ikke med min computer, jeg har prøvet med en anden, og sammen problem kom.
Hvis jeg højreklikker og downloader, får jeg også en zip-fil ned, hvilket virker meget mærkeligt.
Avatar billede expnet Seniormester
20. oktober 2008 - 19:08 #5
så må du jo ligge kode frem så vi kan se om det er koden der er noget glat med
Avatar billede expnet Seniormester
20. oktober 2008 - 19:08 #6
*galt
Avatar billede littlewiz Nybegynder
20. oktober 2008 - 19:50 #7
<a href='team35/test.docx' target='_blank'>test</a>

det er det link om siden laver, og filen fejler ikke noget, så der bør ikke være noget galt med koden
Avatar billede littlewiz Nybegynder
21. oktober 2008 - 09:01 #8
Fejlen er fundet - google er din ven

Problemmet ligger på webserveren, som ikke kender filtypen. Det må one.com få lov til at løse.

http://ceitl.zanestate.edu/blog/archives/2007/10/do-your-docx-word-2007-files-get-renamed-to-zip/