Avatar billede -maverick- Nybegynder
20. oktober 2008 - 15:01 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

MySQL syntax error

Error message:
SELECT * FROM tbl_tours INNER JOIN tbl_country ON tbl_country.countryID=tbl_tours.country WHERE tbl_country.region = ORDER BY tbl_country.countryNameYou have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'ORDER BY tbl_country.countryName LIMIT 0, 5' at line 2

Kode:
mysql_select_db($database_conn_newland, $conn_newland);
$query_rs_tourDetail = "SELECT * FROM tbl_tours INNER JOIN tbl_country ON
tbl_country.countryID=tbl_tours.country WHERE tbl_country.region =". $_get['regionID'] ." ORDER BY tbl_country.countryName";
echo $query_rs_tourDetail;
$query_limit_rs_tourDetail = sprintf("%s LIMIT %d, %d", $query_rs_tourDetail, $startRow_rs_tourDetail, $maxRows_rs_tourDetail);
$rs_tourDetail = mysql_query($query_limit_rs_tourDetail, $conn_newland) or die(mysql_error());
$row_rs_tourDetail = mysql_fetch_assoc($rs_tourDetail);

Kan nogen hjælpe?

Det samme spm. er stillet her: http://www.highdots.com/forums/macromedia-dreamweaver/dw-mx-2004-asp-etc-141647.html
Men jeg forstår ikke svaret.

På forhånd tak.

Mvh,
Christian
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
20. oktober 2008 - 15:04 #1
umiddelbart ser det ud som $_get['regionID'] ikke indeholder noget (er blankt/ikke defineret)
Avatar billede michael_stim Ekspert
20. oktober 2008 - 15:06 #2
Prøv $_GET['regionID']
Altså med stort (GET)
Avatar billede -maverick- Nybegynder
20. oktober 2008 - 15:08 #3
Avatar billede -maverick- Nybegynder
20. oktober 2008 - 15:11 #4
Ups. Stort GET virkede. Jeg er en spasser. Takker. Smid et svar.
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
20. oktober 2008 - 15:15 #5
;)