Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2008 - 14:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

hvorfor kan en side ikke åbnes på IP istedet for navn

F.eks. www.smartkids.dk.
pinger jeg den får jeg en IP der hedder: 80.82.97.231
men det hedder alle deres andre sider også (smartguy,smartgirl o.s.v.).

kan man ikke åbne disse sider kun med IP adr.?

Jeg spørger fordi min kones firma har spærret for navnet kids af frygt for børneporno (hvor skørt hvis i spørger mig).
Så jeg var bare nysgerrig hvordan det hænger sammen...
Avatar billede 2c Nybegynder
20. oktober 2008 - 14:43 #1
Grunden til man sikkert ikke kan med IP, er som du selv siger, fordi at der kan ligge mange websider på samme IP addresse.
De tjekker så hvad host headeren er(F.eks. smartguy.dk), og redirecter så til den rigtigte webside.
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2008 - 14:47 #2
OK...takker..
Avatar billede 2c Nybegynder
20. oktober 2008 - 15:18 #3
Det var så lidt. Hvordan du så omgår spæringen er jeg dog blank på.
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2008 - 16:23 #4
jeg gik ind på www.smartgirl.dk og klikkede på smartkids :-)