Avatar billede ovec Juniormester
20. oktober 2008 - 09:56 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Internet explorer lukker langsomt

Min Internet Explorer opfører sig mærkeligt – det startede med at den blev ustabil – jeg kunne ikke komme ind på nogle internetsider – sommetider lykkedes det efter flere forsøg – jeg fik rådet af det nok var min sikkerhedsindstilling der var blevet sat for stramt op den ændrede jeg og så kørte det – syntes jeg men det virker kun dårligt – når jeg har været inde på måske 5 til 10 forskellige internetsteder så begynder den at køre langsomt for at ende med at gå i stå – eksempelvis når jeg går ind på www.dr.dk eller www.danskebank.dk som sædvanligvis er sikre steder der åbner med det samme så står den længe og søger - forneden viser den meddelelsen at den søger på det pågældende sted for så at ende med at give meddelelsen at stedet ikke er tilgængeligt – det er den blå skærm der vises når man har skrevet en internetadresse der ikke eksisterer.

Ved hjælp af XP CD en har jeg fjernet Internet Explorer og geninstalleret den igen – dette havde ingen virkning

En tilføjelse der måske/måske ikke har forbindelse med ovenstående er at når jeg lukker PC en ned meddeler at der er 3 opdateringer til installering – disse lader jeg den gøre – og så skulle den jo være ok – men næste gang jeg lukker maskinen ned så er de der stadigvæk til installering.

Jeg kan godt anvende Outlook som e mail og Skype så der er ”hul igennem” til nettet

Der er kørt en virus skanning via AVG – der var ingen trusler – der var en del cookies dem slettede jeg.
Står den til en formatering af harddisken? – på forhånd tak for gode forslag
Avatar billede vejmand Juniormester
20. oktober 2008 - 10:23 #1
Jeg ved godt det ikke er svar på dit spørgsmål, men alligevel:
Brug Firefox i stedet for Internet Explorer: http://mozilladanmark.dk/produkter/firefox/
20. oktober 2008 - 10:58 #2
IE6 eller IE7 ?
20. oktober 2008 - 10:59 #3
Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Eller herfra ->
http://www.majorgeeks.com/Malwarebytes_Anti-Malware_d5756.html

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

(Jooo - jeg har 'virus' på hjernen...)

Avatar billede ThomasK Nybegynder
20. oktober 2008 - 18:43 #4
Prøv at kigge her: http://www.spywarefri.dk/sikkerhed-1.html

Artiklen der hedder: "Besvær med Windows Update?"
Avatar billede ovec Juniormester
21. oktober 2008 - 09:30 #5
Indledningsvis jeg anvender Internet Explorer version 7

Jeg kørte de 2 programmer som er nævnt men det første nogle ting der blev slettet  - det andet fandt ikke nogle farer (trusler) jeg kom ikke videre ha jeg ikke rigtigt viste hvad jeg skulle anvende nævnte Hi Jack til – men blev fra anden side foreslået at det kunne være min firewall (zone alarm) der kunne blokere – jeg ville så midlertidigt deaktivere firewalen for at se om dette havde nogen virkning. Dette ville jeg gøre i sikkerhedscenteret (start/alle programmer/tilbehør/systemværktøjer) og der skulle så sikkerheds centret befinde sig men det mangler simpelthen – så er det her der er panik i mit system? Kan jeg reparere min XP installation eller er det en formatering?

I øvrigt det foreslåede program til at reparere hentning af opdateringerne blev hentet og det virker
21. oktober 2008 - 19:43 #6
Vil/skal/bør se log's fra ovenstående programmer som beskrevet...
Avatar billede ThomasK Nybegynder
22. oktober 2008 - 01:07 #7
Nej dit sikkerhedscenter er ikke "væk" ZoneAlarm mener jeg slukkes så enkelt ved at bare at lukke ikonet nede ved uret ved at højreklikke og trykke luk. Men du er nød til at finde de logfiler du har fået fra de programmer som karise_larry skriver om og derefter kopiere dem herind!
Avatar billede ovec Juniormester
26. oktober 2008 - 11:49 #8
Så er jeg tilbage igen - som tidligere nævnt kørte jeg de 2 programmer men denne med
QUOTE "Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen" UNQUOTE
som karise_larry skrev om kunne jeg ikke få frem så jeg ligesom "opgav" nej selvfølgelig ikke men da samtidig reparationen af det med opdatering af programmerne fra MS gik tilbage til den tidligere stadium og ikke beholdt opdateringen som jeg ellers havde repareret med et program indrettet til dette så blev jeg ligesom "vred" på PC eren og så formaterede jeg harddisken - altså lagde nyt XP Pro og alle de benyttede programmer ind igen - det tog mig lidt tid derfor er jeg først tilbage nu.
Det er jo karise_larry der har været mest aktiv i min sag men også tak til de andre - inden jeg helt slutter sagen vil jeg spørge om der har nogle gode forslag til et program der kan lave en kopi af hele mit C drev - det gør ikke noget det er gratis - jeg havde ved en tidligere formatering og installation af XP + programmer lavet en sikkerhedskopi med det i XP værende system - denne kopi lagde jeg tilbage da problenerne opstod og troede jeg havde en tro kopi af min opsætning lige efter den daværende installationen - men det holdt ikke stik - efter at have lagt sikkerhedskopien tilbage var fejlen der stadigvæk - så jeg er nok tilhænger af et andet program
mvh Ove
26. oktober 2008 - 12:42 #9
Ping...
(Det var et [svar]...)
Avatar billede ovec Juniormester
27. oktober 2008 - 00:18 #10
Tak for hjælpen
mvh
Ove