Avatar billede malle2008 Nybegynder
19. oktober 2008 - 23:07 Der er 11 kommentarer

Php login - link til folder/file

Hej

Håber der er en der kan hjælpe. Jeg er ved at lave en ny hjemmeside som fotograf og skal bruge flg.

Når jeg har teget billeder bruger jeg

http://theturninggate.net/lightroom/ttg-client-response-gallery

til at lave et galleri som mine kunder kan udvælge billeder i. Det jeg gerne vil ha' er en login funktion på min hjemmeside (link til min klient side) hvor kunden logger ind og KUN kan se sit galleri. Det jeg forstiller er en side hvor der er et admin login (mit) hvor jeg opretter en bruger med navn/password og angiver hvilken mappe personen kan se. Derudover kan jeg administrere brugere slette osv.

Kan det laves? Har intet kunne finde på nettet om det. Ingen php logins giver mulighed for at angive restriktioner på hvilke mapper/filer der må ses

Håber nogen kan hjælpe evt. hvad det vil koste at få lavet.
Avatar billede Slettet bruger
19. oktober 2008 - 23:22 #1
Hvis du ønsker en gratis løsning, ved jeg du kan hente typo3 gratis (type3.org) og sætte det op (kræver lidt arbejde hvis man ikke kender det) men her kan du oprette forskellige sider osv. som kun en bruger kan se.

Det kan self også laves specfikt som du ønsker det, men kræver jo lidt timer at få lavet det som du vil ha' det.
Avatar billede malle2008 Nybegynder
20. oktober 2008 - 12:42 #2
Hvad tror du det vil koste at få lavet - skal være billigt :-)
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2008 - 13:07 #3
Det kan jeg ikke sætte pris på.
Ved ikke hvor omfattende det lige kommer til at være - og føler ikke tid til at regne på det pt.
Avatar billede malle2008 Nybegynder
20. oktober 2008 - 13:24 #4
Helt fair - men tak for info.
Avatar billede mcardle Nybegynder
20. oktober 2008 - 15:01 #5
Det er normalt en ting man betaler en programmør for at lave, altså en helt speciel løsning til et admin modul, hvis man ikke kan selv naturligvis. Typisk vil du vel betale en timepris mellem 350 og 1000 kr. i timen, alt efter hvem der laver det. Der er sikkert også nogle der vil lave det for et par klejner, for erfaringens skyld.

Er det i princippet ikke svært at lave.

Hvis du selv har mulighed for at lave det, så er det jo bare en sql-kald. Og så et interface der kan tilføje og slette mapper til en bruger.

//mcardle
Avatar billede malle2008 Nybegynder
20. oktober 2008 - 15:20 #6
Kan bestemt ikke selv lave det - ville gerne finde en der kan lave det for erfaringens skyld samt et mindre beløb. Har ikke penge til at skulle betale en udvikler mange tusind kr. for at udvikle det. Undrer mig lidt at der ikke finden en eksisterende løsning da som du skriver et rimelig simpelt.
Avatar billede mcardle Nybegynder
20. oktober 2008 - 17:40 #7
Det findes sikkert også, men som en klasse (en bestemt måde at programmere på), som skal sættes op på en eller anden måde. Ellers findes det sikkert som en tilføjelse til et eksisterende CMS, som f.eks. Typo3 som nævnt ovenfor. Typo3 er dog meget avanceret og meget uoverskueligt, hvis du ikke har kodet rigtigt før og kender basic af CMS'er.

Hvad er evt. et mindre beløb? og hvad skal det helt præcist kunne?

//mcardle
Avatar billede malle2008 Nybegynder
20. oktober 2008 - 18:28 #8
Det skal kunne er at jeg på min nye hjemmeside laver en link til en login side f.eks. www.clients."min hjemmeside".com
Der er så en login/password box. Der taster kunden sine oplysninger ind som jeg har sendet dem på mail. Der kan de så se billeder samt udvælg (se link ovenfor til TTG lightroom gallery).

Det som jeg gør at bede mit billeder behandlingsprogram om at lave et galleri og putte det i en undermappe f.eks. danskebank, samt uploade til min server i en mappe f.eks. ....clients/danskebank
Derefter går jeg in på www.clients."min hjemmeside".com klikker admin, logger ind og opretter en bruger "danskebank/123456" og fortæller at brugeren kun skal kunne se folderen ....clients/danskebank

Jeg håber det er til at forstå - om det kan laves ved jeg ikke. Må gerne laves i typo3 har kigget lidt på det.

Et mindre beløb er jeg ikke halt klar over hvad er kommer vel an på hvor langt tid det tager at lave... hvis nogen melder sig kan vi snakke om det. Men beløbet er bestemt MINDRE.

Tak for de gode råd og indput indtil vidre
Avatar billede mcardle Nybegynder
20. oktober 2008 - 18:49 #9
Du kan evt. oprette en post under opgaver og se om der er en der vil lave det for dig.

//mcardle
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2008 - 21:54 #10
og smid evt. linket her (til dit indlæg under opgaver) hvis det er det du gør.
Avatar billede malle2008 Nybegynder
22. oktober 2008 - 16:08 #11