Avatar billede eSKape Nybegynder
19. oktober 2008 - 14:12 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Online webalbum for mange brugere. Fælles album, flere uploadere

Vi er en del gale mennesker der vil dele billeder sammen. Vi har tidligere brugt iGroups, men grundet pladsmangel og generel outdating er det ikke attraktivt.

Vi har vores egen server, hvilket web album system vil I foreslå? Jeg har forsøgt at kigge rundt på nettet, men kan ikke finde noget der rigtigt passer til os.

- Fælles galleri med undermapper, f.eks. <dato><arrangement>/<uploader>
- Brug af userdatabase, således at alle brugerne kan uploade egne billeder, til det fælles galleri
- Kommentarfunktion
- Gerne tag-funktion a´la facebook

Det skal være så standard som muligt, eftersom også vores efterkommere skal kunne redigere i det og bruge det nemt. Ellers havde vi 'bare' bygget vores eget/modificeret f.eks. Plogger.

Er der nogen der kender til noget som det her?

Mvh Svend
www.crewet.dk
Avatar billede ThomasK Nybegynder
19. oktober 2008 - 19:40 #1
Nej desværre, men er også meget interesseret i dette så følger lige tråden.
Avatar billede fun22 Nybegynder
19. oktober 2008 - 19:44 #2
hvad understøtter jeres server??
Avatar billede eSKape Nybegynder
19. oktober 2008 - 21:34 #3
Se det var jo faktisk et ret vitalt spørgsmål, beklager, hehe.

Det er linux servere med PHP. Mht. programmer mv. har vi fuld adgang til serveren, så det kan vi bare køre på den hvis det skal være.
Avatar billede eSKape Nybegynder
27. oktober 2008 - 14:59 #4
Bump - fun22 havde du et forslag?
Avatar billede eSKape Nybegynder
05. november 2008 - 18:04 #5
Er der slet ikke nogen der kender til et webalbum, hvor brugerne kan uploade til et fælles album?
Avatar billede eSKape Nybegynder
22. december 2008 - 14:25 #6
bump
Avatar billede theprofessor Nybegynder
22. december 2008 - 14:29 #7
Der findes en hav af gratis online fotosharing sites med mulighed for at dele fotos med andre, f.eks.;

picasa (google)
flickr(yahoo)
facebook
myspace
MSN live spaces
snapfish
osv.
Så hvad vil du lave, som de andre IKKE har lavet endnu?
Avatar billede wever Nybegynder
09. marts 2009 - 14:03 #8
Her er måske en liste du kan bruge og vælge ud fra:

http://php.opensourcecms.com/scripts/show.php?catid=7&cat=Image%20Galleries

Nogen der kan det du efterspørger? Er selv interesseret...