Avatar billede zappa Nybegynder
18. oktober 2008 - 17:49 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvilken Model - View - Controller anses for at være bedst?

Min spørgsmål er hvilken model/design er bedst til at adskille presentation og logik? (Med fare for at svaret er: det afhænger.)

Jeg har undersøgt forskellige modeller bl.a. på Fowlers hjemmeside. Han nævner bl.a. Model-View-Presenter og andre varianter - hver med fordele og ulemper. Jeg er dog ikke blevet på hvilken er mht. vedligeholdelse, udvidelse, test and afhængigheder.

PS. Jeg ved godt titlen hentyder at MVC er en model og ikke en overordnet betegnelse for modeller.
Avatar billede arne_v Ekspert
18. oktober 2008 - 18:02 #1
Leder du efter nogle teoretiske betragtninger eller efter en løsning for en konkret problem stilling ?
Avatar billede zappa Nybegynder
18. oktober 2008 - 18:41 #2
Jeg leder efter teoretiske betragtning and eksempler derpå. Eksemplerne behøver ikke være i C#.
Avatar billede moolin Nybegynder
19. oktober 2008 - 14:28 #3
- webapplicationer.
Jeg har altid været glad for MVC, når jeg laver webapplication.
Jeg programmerede i noget php før i tiden. Til at starte med ren php med alle filer i et bibliotek(Rodebunke!) uden brug af OOP. Så startede jeg på OOP, og lidt tid efter fik jeg øjnene op for php frameworks.
Zend Framework faldt valget på. Var rigtig glad for opsætningen med MVC men, en del af tingene var lidt besværlige, når jeg skulle få det hele til at køre på min IIS.

Så jeg søgte lidt og fandt så ASP.NET MVC!
Nu er jeg begyndt lidt på det, og hvis jeg skal sige det mildt. DET ER BARE SUPER DUBER

Med henyn til winforms, så har jeg ikke sat mig så meget ind i det.
Gør jeg nok snart, så jeg kan vel være med lidt på et lytter :D
Avatar billede zappa Nybegynder
13. januar 2009 - 19:53 #4
Moolin, takker for dit svar. ASP.NET MVC må jeg kigge mere på.
Ligger du et svar?
Avatar billede zappa Nybegynder
04. juli 2009 - 19:24 #5
Lukker