Avatar billede denver60 Nybegynder
18. oktober 2008 - 17:12 Der er 4 kommentarer

Pioneer DVR-215DBK

Jeg har netop købt og installeret denne DVD-brænder i min PC.
Den har Sata interface.
Jeg kører XP SP3.
Problem: Det er som om at windows ikke kan "glemme" det, der var på den DVD jeg lige har skubbet ud. Det står fortsat i min stifinder, selv med en ny CD/DVD i drevet. XP siger, at driver og drev fungerer korrekt.

Skal en sådan sata brænder "jumpes"?
Jeg glemte at skrive, at jeg har en almindelig Eide-brænder monteret også.

Håber, at nogen kan hjælpe mig på vej.

Denver
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2008 - 17:26 #1
http://www.boegebjerg.dk/lars/sata.htm

det er ikke godt at blande IDE og SATA drev og det gælder ikke diskette.
det kan lave det der hedder skjulte konflikter - spørg en der laver sådan noget.

sata er ligeglad hvilket stik på bundkoret du bruger bare det er sata stik der er de små ovale

m.v.h
Avatar billede denver60 Nybegynder
18. oktober 2008 - 17:52 #2
Tak for dit svar.

Tror du det hjælper, hvis jeg lukker af for ide-brænderen?

Denver
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2008 - 18:18 #3
der er ikke jumpere i sata drev - det er jo meningen de ligesom skal finde sig selv og det gør de også ----det eneste minus der er ved dem er at kablerne til sata hurtigt bliver ligesom løse men herregud de koster ikke så meget

du skal bare købe en liteon brænder SATA den koster

http://www.multimediaworld.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=LH%2D20A1L%2D14C&GroupGuid=3930&SelectedGroup=3930

og der er ikke det billigste sted

prøv at tage den helt fra.
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2010 - 12:55 #4
svar