Avatar billede newyork Nybegynder
14. oktober 2008 - 09:00 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Forkert antivirus

Hej.

Forleden da var jeg igang med at afinstallere mit antivirus-program (avast), opdager jeg noget underligt. For efter normal afinstallation går jeg ind under "Security Center" (under kontrolpanelet) og derefter under "Virus Protection", hvor der står at: "AVG anti-virus 7.0.405 reports that it is up to date... Dette er noget underligt da jeg ikke har haft AVG i et par år. Er der nogen der ved hvordan man "helt" fjerner AVG, for der må jo nødvendigvis ligge en fil et eller andet sted???
Avatar billede reinelt Nybegynder
14. oktober 2008 - 09:29 #1
Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.
Lad programmet foretage en oprydning... men hvis det ikke virker er der flere muligheder.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
14. oktober 2008 - 09:33 #2
Det sker af og til at sikkerhedscenteret ikke bliver nulstillet. Du kan gøre det nedenstående måde:

Gå i Start/Kør, skriv services.msc og klik OK.

Find servicen Windows Management Instrumentation. Højreklik på denne, og vælg STOP.

Klik på "Start" - Vælg "Søg".
Klik på linket "Skift indstillinger".
Klik på "Skift søgefunktioner for filer og mapper"
Sæt prik i "Avanceret" og klik OK.
Klik på "Alle filer og mapper"
Klik på "Flere avancerede indstillinger"
Sæt flueben i de tre øverste.

Find nu den mappe som hedder wbem. Den ligger i Windows/system32. I denne mappe lokaliserer du mappen repository. Slet mappen repository.

Gå nu i services.msc igen. Find servicen Windows Management Instrumentation igen. Højreklik på denne, og vælg START.

Genstart maskinen, og Windows Security Center er nu nulstillet.
Avatar billede newyork Nybegynder
14. oktober 2008 - 10:00 #3
Tak til jer begge. Jeg prøvede godt nok kun "forevernewbie's" råd og det virkede helt perfedt. Så smid et svar forevernewbie og du skal få dine velfortjente points
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
14. oktober 2008 - 10:07 #4
Godt det virkede :)
Avatar billede reinelt Nybegynder
14. oktober 2008 - 15:06 #5
velbekommen