Avatar billede the_edge Nybegynder
13. oktober 2008 - 20:29 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Lave genvej på skrivebord til FTP server f.eks.

Hejsa,

er det muligt at oprettet en mappe til f.eks. min ftp server, så jeg ikke behøves at bruge et program til det... ligesom man i windows kan oprettet et webdrev.

The Edge
Avatar billede macintosse Nybegynder
13. oktober 2008 - 21:07 #1
bruger du 10.5, hvis ja, klik på skrivebordet, derefter cmd+k for at forbinde til din server skriv så ftp://brugernavn:password@domænenavn.dk
så bliver din forbindelse listet i dit oversigtsvindue i Finder under Fælles
Avatar billede macintosse Nybegynder
13. oktober 2008 - 21:13 #2
øv, du får kun læse rettigheder til mappen
Avatar billede the_edge Nybegynder
13. oktober 2008 - 21:20 #3
okay cool... der er ikke mulig hed for at man kan skrive? man kan ikke lave noget fix faxerier for at kunne skrive?
Avatar billede the_edge Nybegynder
13. oktober 2008 - 21:21 #4
jeg ville godt have at man kunne redigeret for i nogle filer, og så bare gemme, uden at skulle uploade dem manuelt bagefter
Avatar billede macintosse Nybegynder
13. oktober 2008 - 21:22 #5
dette er nok det nemmeste hvis du ikke vil bruge et ftp program
http://www.editkid.com/upload_to_ftp/
Avatar billede the_edge Nybegynder
13. oktober 2008 - 21:31 #6
hmm det vil jeg lige prøve og vende tilbage....
Avatar billede haugaard81 Nybegynder
13. oktober 2008 - 21:37 #7
Hæjreklik på skrivebordet>ny genvej>link til din ftp server (fx. ftp://haugaard:haugaard@ftpserver.dk

Bruger du vista skal du dog slå visning af ftp server til opppe i højre hjørne af internet explorer er der en knap som hedder "side/page" og der kan du vælge noget med visning af ftp server.

Håber det var hvad du skulle bruge
Avatar billede egonspock Seniormester
13. oktober 2008 - 22:22 #8
upload to ftp er ret smart, tak for linket. Hvis du vil have det endnu smartere er der også den her: http://www.magnetk.com/expandrive
Avatar billede the_edge Nybegynder
17. oktober 2008 - 19:45 #9
tak for det gode link egonspock, det var faktisk lige det jeg gik og ledte efter...

ps Haugaard81, jeg bruger Leopard ikke windows :)

The_edge