Avatar billede ck23 Nybegynder
13. oktober 2008 - 03:00 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Program til design af monogrammer

Hej

Jeg vil høre om der er nogen der kan anbefale et godt og brugervenligt program til design af monogrammer? Skulle der fåes et der kan downloades gratis, ville det være super, men er villig til at betale..........
Avatar billede computerlab Nybegynder
14. oktober 2008 - 10:46 #1
Til vector grafik er det Adobe Illustrator som er en grafikers foretrukne værktøj. Du kan downloade det som en prøve version i 30 dage, så du kan beslutte om du vil købe det.

Men der findes også andre betalings programmer, som fx. CorelDRAW Graphics Suite X4.
Avatar billede ck23 Nybegynder
16. oktober 2008 - 01:04 #2
Jeg har Illustrator, så det ville være fedt, hvis det kan bruges til at lave det. Ved du noget om hvor man går ind i programmet for at designe disse monogrammer??
Avatar billede computerlab Nybegynder
16. oktober 2008 - 01:15 #3
Ja jeg kender Illustrator temmelig godt, da jeg er uddannet grafiker. Hvis du har en ide til hvordan monogrammet skal se ud, så er det "bare" at gå igang.
Kender du ikke programmet, skal du nok lige lære det at kende først.
Avatar billede ck23 Nybegynder
17. oktober 2008 - 13:43 #4
Jeg har en ide til hvordan monogrammet skal se ud, men skal afprøve nogle muligheder af først, men hvor går man ind og finder nogle bogstaver/design man kan sætte sammen til et monogram??
Avatar billede w13 Novice
17. oktober 2008 - 13:44 #5
I tekstværktøjet går jeg ud fra. =)
Avatar billede computerlab Nybegynder
17. oktober 2008 - 14:30 #6
Ja, i tekstværktøjet, men så skal du også have fat på den font du vil bruge. Det er måske en speciel font, der ikke er standard på dit system.
Avatar billede ck23 Nybegynder
17. oktober 2008 - 23:58 #7
Ok men, der må jo være noget andet man skal gøre end blot at vælge tekstværktøjet og font ellers kunne dette jo i princippet laves i photoshop eller word for den sags skyld. Det jeg ledte efter var nok lidt et program, hvor der var en masse snørkletde bogstaver/design man kunne sætte sammen og så på en simpelt måde få et monogram ud af det.
Avatar billede computerlab Nybegynder
18. oktober 2008 - 00:15 #8
Som grafiker, syntes jeg at det nemmeste er at lave den slags design i Illustrator, der har man simpelthen størst kontrol med tingene.

Er det kun et enkelt monogram du skal bruge?
Avatar billede ck23 Nybegynder
18. oktober 2008 - 00:29 #9
Ja det er kun et enkelt monogram jeg skal bruge. Jeg tror også godt på det er nemmest i illustrator, men jeg troede måske bare der fandtes et smart program til lige netop dette, hvor man kunne gå ind og vælge nogle foruddesignet bogstaver og lave monogrammer ala de kongeliges, hvor de kører/snørkler sig ind i hinanden ved at tilføre nogle smarte funktioner
Avatar billede computerlab Nybegynder
18. oktober 2008 - 01:19 #10
Noget af det kan laves ved at sætte 2 bogstaver sammen, men resten skal tegnes.

Du kan jo overveje at sætte en grafiker på opgaven.
Avatar billede ck23 Nybegynder
18. oktober 2008 - 22:37 #11
Er selv igang med en uddannelse til multimediedesigner, så jeg regner med det kommer. Det kunne bare være rart, hvis der lige var en smart og simpel måde
Avatar billede Lundebaby Nybegynder
05. februar 2011 - 15:47 #12
Du kunne også bruge Adobe Photoshop det bruger jeg tit, da jeg synes det er bedst.

- Men inde på f.eks. http://bryllupskanalen.tv/video/design-dit-monogram-i-word/ kan man se hvordan man bruger et simpelt word program og lave monogrammer men self. ikke så "professionelt" ..