Avatar billede fk87 Nybegynder
12. oktober 2008 - 19:04 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Tilføje loginsystem til kalendermodul?

Hej Eksperter,

Jeg har JAX Calender : http://phpshark.dk/index.php?p=category&id=16.

Jeg har dog det problem at der ikke er noget login til administrationen af kalenderen.

Er der nogen som kan komme med en løsning på mit problem?

På forhånd tak.
FK87
Avatar billede majbom Novice
12. oktober 2008 - 19:40 #1
har du en database til rådighed?
skal der være mulighed for at oprette mere end én admin?
Avatar billede fk87 Nybegynder
12. oktober 2008 - 19:58 #2
Jeg har en database til rådighed - og det er ikke nødvendigt at der mere end en admin :)
Avatar billede fk87 Nybegynder
13. oktober 2008 - 16:18 #3
-> Splazz : Er det noget du kan ordne?
Avatar billede majbom Novice
13. oktober 2008 - 20:43 #4
jeg har ikke lige noget liggende, men jeg mener der er en artikel her på siden, med et login-system...
Avatar billede zips Juniormester
13. oktober 2008 - 20:59 #5
Jeg har også JAX calender på en side, men har valgt at bruge .htaccess beskyttelse på mappen, måske kan du det samme, men se her hvordan og hvad det kræver http://www.netexplorer.dk/APACHE/apache-05.php
Avatar billede fk87 Nybegynder
13. oktober 2008 - 21:10 #6
-> zips : Hvordan kan man lave et kryperet pass?
Avatar billede zips Juniormester
13. oktober 2008 - 21:11 #7
Avatar billede fk87 Nybegynder
13. oktober 2008 - 21:21 #8
Får følgende besked?!:
Authorization Required
This server could not verify that you are authorized to access the document requested. Either you supplied the wrong credentials (e.g., bad password), or your browser doesn't understand how to supply the credentials required.

.htaccess
AuthName "Kalender"
AuthType Basic
AuthUserFile /admin/.htpasswd
Require valid-user

.htpasswd
Blabla:shshs5./RH.DFH

Hvad gør jeg forkert?
Avatar billede zips Juniormester
13. oktober 2008 - 21:27 #9
Her skal du have den rigtige sti AuthUserFile og det er ikke den du har skrevet, prøv at læse dette igen http://www.netexplorer.dk/APACHE/apache-05.php
Avatar billede fk87 Nybegynder
13. oktober 2008 - 21:34 #10
Jamen min .htpasswd ligger i min admin mappe i roden?
Avatar billede fk87 Nybegynder
13. oktober 2008 - 21:39 #11
Min sti vil se sådan her ud, hvis det er alt der skal med:

ftp.blabla.dk -> www (Mappe) -> Admin (Mappe) -> .htpasswd
Avatar billede zips Juniormester
13. oktober 2008 - 22:03 #12
Her er lidt mere info http://hjemmesideskolen.net/password/rod.php om hvordan du kan finde din sti

Vil jo helst have du lære/laver det og ikke mig som bare giver dig de to filer :)
Avatar billede fk87 Nybegynder
13. oktober 2008 - 22:04 #13
Jamen er helt enig men hader bare når tingene ikke fungerer :D
Avatar billede fk87 Nybegynder
13. oktober 2008 - 22:12 #14
Tak for hjælpen - så fik jeg det til at virke :) Smid et svar zips!
Avatar billede zips Juniormester
13. oktober 2008 - 22:18 #15
Her er et svar :)
Avatar billede zips Juniormester
13. oktober 2008 - 22:51 #16
Tak for point :)