Avatar billede mikkelthoegersen Nybegynder
10. oktober 2008 - 22:20 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Vista's uendelige opdateringer og min gispende harddisk

Jeg har en bærbar med 160 GB harddisk, af hvilket en del rimelig stor del er spist grundet Vista´s fylde.. Og nu opdaterer den jo selvfølgelig løbende i takt med, at jeg bruger det. Især "Definition Update for Windows Defender" stadset fylder meget. Jeg har ikke så meget forstand på den her slags, men jeg har betragtet det lidt, og sådan en enkel "Windows Defender" opdatering fylder godt 300-400 MB eller mere! Og hvis vi antager, at de laver 6-7 af disse opdateriger pr. måned, svarer det jo til, at min lille harddisk snart får problemer om, ja.. 1-1.5 år bare på grund af disse dumme opdateringer... Ikke engang af mine evt. filer som videoer eller billeder..

Kan det virkelig passe, at sådanne opdateringer skal fylde så meget og æde min harddisk op?? Er det virkelig nødvendigt med disse opdaterimger?? Hvad sker der, hvis man lukker dem af og eksempelvis kun lader en opdatering køre, når der kommer en ny Service Pack eller sådan noget i den stil.. Altså noget mere "essentielt" end disse "Defender"'s, som ikke umiddelbart ser ud til at bidrage mere end at køre min harddisk flad..??

På forhånd tak.
10. oktober 2008 - 22:38 #1
... hvordan 'måler' du det ?
Avatar billede mikkelthoegersen Nybegynder
10. oktober 2008 - 22:43 #2
Ved at se på C:-drevet; hvor meget plads der var tilgængeligt før en opdatering- og efter. Eksempelvis igår, da der var den allernyeste opdatering; før var der 96.1, efter var der blot 95.7. Det er da utroligt, at det kan spise så meget!
Avatar billede coderdk Praktikant
10. oktober 2008 - 22:54 #3
Windows Defender opdateringerne fylder ikke så meget - men du kan da slå defender helt fra, og så f.eks. selv køre adaware/spybot eller hvad du finder nødvendigt med jævne mellemrum :)
10. oktober 2008 - 23:09 #4
... den opretter sansynligvis et nyt/extra GENDANNELSESPUNKT hvergang; det ka' godt fylde ~100-400Mb. Derfor...
Avatar billede mikkelthoegersen Nybegynder
10. oktober 2008 - 23:17 #5
karise larry, det lyder meget muligt. Hvordan kan jeg slå "gendannelsespunkt"-proceduren fra, så den ikke skaber et nyt gendannelsespunkt ved hver opdatering? + Hvordan kan man slette gamle gendannelsespunkter, hvis de altså findes?

Det ville virkelig lette min efterhånden trængte harddisk.
11. oktober 2008 - 07:54 #7
... samt oprydning med CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm (Specielt punktet [Register]...)
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2008 - 08:36 #8
Avatar billede mikkelthoegersen Nybegynder
11. oktober 2008 - 14:21 #9
I skal have mange tak. Vil gerne uddele disse point, men ved ikke, hvordan proceduren er??
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. oktober 2008 - 14:30 #10
"sådan en enkel "Windows Defender" opdatering fylder godt 300-400 MB eller mere"
"før var der 96.1, efter var der blot 95.7"

Det er 0.4 Mb ...

Vedr. gendannelse, så er det en god funktion at have. Jeg bruger den selv tit, så jeg har den "vane" at slette alle gendannelsespunkter hver 14. dag og så oprette nyt.'
PÅ den måde tager systemgendannelse ikke så meget plads.
Du kunne også overveje at sætte pladsen ned der må bruges til systemgendannelse!
Avatar billede reinelt Nybegynder
11. oktober 2008 - 14:39 #11
Avatar billede mikkelthoegersen Nybegynder
12. november 2009 - 23:49 #12
accepteret karise
13. november 2009 - 07:06 #13
Ping ?
(Det var et [svar]...)