Avatar billede danielitto Nybegynder
08. oktober 2008 - 18:22 Der er 3 kommentarer

Del internetforforbindelse med PS3

Hej Allesammen :)

Håber i kan hjælpe mig herinde, da jeg nu har søgt google tynd efter et svar.

Mit problem er:
Jeg har en trådløs computer, hvortil jeg benytter 3's internettet på 7,2 Mbit/s. Samtidigt har jeg lige investeret i en ny Playstation 3, hvor man kan spille over nettet på.

Jeg ønsker at dele min internetforbindelse (3) med min playstation via mit trådløsenetværkskort, således at playstationen kan "hive" på forbindelsen via computeren. For at gøre det skal jeg oprette et netværk m.v. tror jeg - men det er ligesom der den går i stå for mig.
Kan jeg gøre det uden en router, udelukkende ved brug af de ting jeg har?

Ser frem til at høre fra jer :-)

Mvh.
Daniel Jensen
Avatar billede keldbroe Nybegynder
09. oktober 2008 - 14:06 #1
Du skal på din computer oprette et AD-HOC netværk (computer-computer) netværk.

Når det er oprettet og du har delt din 3-forbindelse burde din PS3 kunne se det AD-HOC netværk som du har oprettet. Jeg har delt min 3-forbindelse mellem flere laptops og det virker fint.

Du må lige skrive, hvis det ikke virker. Mangler lige at vide om det er XP eller Vista.
Avatar billede danielitto Nybegynder
09. oktober 2008 - 15:00 #2
Hej Keldsbroe,

Mange tak for dit svar. Jeg har xp. Kan du give en lille guide i hvordan jeg gør det?
Avatar billede keldbroe Nybegynder
21. oktober 2008 - 23:21 #3
Du skal ind i egenskaber på din 3-forbindelse og vælge deling. I den liste vælger du så din trådløsenetkort.

Derefter skal du selv tilføje et trådløst netværk. Mener du finder det i avancerede indstillinger, i det vindue hvor du kan se de trådløse netværk. Det er knappen nederst til venstre. Der kan du oprette en AD-HOC netværk med eller uden kryptering. Prøv først uden, for at være sikker. Derefter burde den anden enhed, kunne se det trådløse netværk og slutte sig på.