Avatar billede musiki Nybegynder
08. oktober 2008 - 13:13 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Specifikation af kvalifikationer

Hej eksperter!
Til et kommende projekt mangler jeg en webudvikler,
det er dog ikke webudvikleren jeg søger her - men
jeg vil gerne have klargjort hvilke kvalifikationer vedkommende skal have for at kunne lave et website der bruger:

Layout og teknik bag www.notcot.org - specielt designet, og at man bare tilføjer et nyt emne og så retter de restende ind efter denne i kronologisk rækkefølge. Samt tilføjelseselementet 'add the next image' i venstre top.

Teknik bag investment status på www.myc4.com - og igen indeksering af projekter.

Jeg håber I eksperter kan hjælpe med at fastsætte hvilke programmeringssprog og -teknikker der er brug for.

Endeligt vil jeg gerne vide hvilke kvalifikationer der er nødvendigt for at lave en Facebook applikation.

På forhånd tak!
Avatar billede coderdk Praktikant
08. oktober 2008 - 13:37 #1
En der er dygtig til CSS, DHTML, PHP og en database som f.eks. MySQL vil kunne lave notcot.org.
Jeg ve dikke lige hvad du vil have lavet a la myc4.com, men det kan sikkert lade sig gøre med samme kvalifikationer som ovenfor.

En facebook app kan også laves i PHP. Det kræver bare at man læser lidt på deres side - Der er sikkert også gode eksempler på nettet.
Avatar billede musiki Nybegynder
08. oktober 2008 - 17:53 #2
Det lyder omfattende. Såvidt jeg kan forstå omfatter DHTML flere aspekter.
Et lidt mærkeligt spørgsmål, måske: Er det 'normalt' blandt webudviklere at kunne alt dette? Altså om det er til at finde nogle der har kvalifikationerne.
Avatar billede coderdk Praktikant
08. oktober 2008 - 23:11 #3
DHTML dækker nok i virkeligheden over HTML, JavaScript og CSS. En ordentlig webudvikler har styr på dette, men ikke nødvendigvis selve design og grafikken - han/hun kan dog realisere en grafikers design/layout. Ud over dette, skal en ordentlig webudvikler have styr på et server side script sprog, som f.eks. PHP. Inkl. styr på database backenden.

Det burde være muligt at finde ;)
Avatar billede musiki Nybegynder
09. oktober 2008 - 00:44 #4
Alletiders, hvis du smider et svar - så skal jeg give dig dine point. Mange tak for hjælpen!
Avatar billede coderdk Praktikant
09. oktober 2008 - 00:55 #5
Ok :)