Avatar billede tarrild Nybegynder
06. oktober 2008 - 23:52 Der er 1 kommentar

3 bredbånd delt trådløst med ICS, men kan ikke bruge andre wlan

Jeg har to bærebare som deler en 3 mobilt bredbånds forbindelse gennem ICS og et ad-hoc netværk. dvs
PC1 er tilsluttet til internettet gennem 3 bredbånd og deler denne forbindelse trådløst. Problemet er at jeg også ønsker at bruge PC1 til at logge på andre trådløse netværk når de er tilgængelige. Dette kan jeg dog ikke få til at virke.
En enkelt gang lykkedes det mig at resette IP indstillinger og min wireless adapter og logge på et trådløst netværk, men dette virker ikke længere. Så vidt jeg kan se er DNS, IP, WINS og gateway rigtige nok (PC2 kan sagtens logge på det alm. trådløse netværk), nogen der har en ide til hvad der kan være galt?

Nogen der kender en metode hvor jeg nemt kan skifter indstillinger mellem ICS og almindeligt trådløst netværk?

mvh tarrild
Avatar billede keldbroe Nybegynder
09. oktober 2008 - 14:14 #1
Når du deler din 3G forbindelse med det trådløse netkort, sætter den en fast IP adresse på det. (192.168.0.1)

Du bliver nød til at ændre PC1's trådløse indstilling til "Hent automatisk IP" i egenskaber under TCP/IP når du skal på andre trådløse netværk på PC1.