Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2008 - 18:15 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Møg irriterende

Hør her!

Den timeout i har, af en eller anden grund?, bevirker at når man sider møgsommelig og forfatter en tekst som tager noget tid og når man så skal sende en længere tekst, bliver man bedt om at logge ind?

Alt er væk! og så gider man altså ikke at starte forfra.

Hvofor skal jeg logge ind nå jeg skriver en tekst? jeg kan være logget på hele dage uden at skulle logge ind igen, men det er kund når jeg skal skrive en tekst at denne besynderlige timeout optræder og sletter alt. Måske også denne tekst!

Fjerne den dog?
Avatar billede roenving Novice
02. oktober 2008 - 18:21 #1
Den klassiske løsning hedder [Ctrl]+a, [Ctrl]+c, [Alt]+s !o]

-- altså kopier alt og send ...

-- grunden til timeouten er den session, som er tilknyttet din aktuelle aktivitet, for ikke at skulle huske sessions for brugere, der bare lukker browseren uden at logge ud (hvilket vi vist alle gør !-), så har den session en timeout, som fornys hver gang, du gør noget ...
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2008 - 18:53 #2
Jeg er med på dit råd og må huske det fremover.

Men jeg mener helt bestemt, at en browser er i stand til huske en side + indhold selv om man bladre rundt på andre sider på eksperten.dk og vender tilbage til der hvor man er igang med at udfylde en form, måske via en cokkie.

På mit arbejde kan vi gøre dette, uden server aktivitet.

Jeg vil gøre opmærksom på at der findes en anden løsning.

Jeg er også helt klar over, at i ikke kan have en server med x antal forbindelser der står og lytter og jeg ser samme optræden på min netbank, men det er vist mere af sikkerheds hensyn. Men jeg bliver advaret om at de 10 minuter er overskredet og kan trykke på en knap som udvider perioden.

I må kunne finde en løsning andet end den "Klassiske" løsning :-)

Kom nu venner :-)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
02. oktober 2008 - 18:57 #3
Jeg kan godt være enig i, at det kan være et problem... men lad os nu ikke gøre det større end det er.

Skriv det du vil fortælle/spørge om i et tekstbehandlingsprogram, f.eks. Word og kopier som "roenving" skriver, så det hele ind i browseren – meget gerne efter at have kørt en stavekontrol på det. ;o)
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2008 - 19:16 #4
Måske, men jeg troede at der var nogle ekperter til stede :-)
Avatar billede Slettet bruger
24. oktober 2008 - 17:32 #5
noget