Avatar billede jetsetter Nybegynder
02. oktober 2008 - 15:33 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

app til design af database

Jeg leder efter en god og gratis application til at designe en MSSQL database.

Jeg har prøvet DBdesigner4, men den vil ikke overfører datamodelen til en MSSQL database, kun MySQL.

Har tidligere arbejdet i ERWIN, men den koster, så jeg leder efter nyt tool.

Anyone?
Avatar billede aaberg Nybegynder
02. oktober 2008 - 15:58 #1
Hvad med gratisversionen av Microsofts officielle værktøj? Sql Server Management Studio Express.

For Sql Server 2005:
http://www.microsoft.com/DownLoads/details.aspx?familyid=C243A5AE-4BD1-4E3D-94B8-5A0F62BF7796&displaylang=en

For Sql Server 2008: (Her følger Sql Server 2008 Express også med)
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=7522A683-4CB2-454E-B908-E805E9BD4E28&displaylang=en
Avatar billede jetsetter Nybegynder
02. oktober 2008 - 16:04 #2
problem solved
Avatar billede jetsetter Nybegynder
02. oktober 2008 - 16:05 #3
HAR SSMSE ikke kun et meget simpelt værktøj til at designe databaser?
Avatar billede jetsetter Nybegynder
02. oktober 2008 - 16:06 #4
Jeg har installeret CASE studio 2 til formålet, men hvis MS har et gratis værktøj vil jeg da hellere bruge det`?
Avatar billede jetsetter Nybegynder
02. oktober 2008 - 17:04 #5
Some body help me..

I get desperate after a really good database design tool!! (jeg kunne ikke li' CASE studio 2, pga layouttet i designet samt at det ikke kan overfører design direkte til database, og kunne faktisk ikke finde ud af at overfører design manuelt ..)
Avatar billede aaberg Nybegynder
02. oktober 2008 - 18:32 #6
I SSMSE har du et grafisk brugergrænsesnit til at designe tabeller. Relationer kan du også lave grafisk. Jeg tvivler på at der findes noget gratis der er bedre. Ellers må du komme med en forklaring af af, hvilke features du mangler. Så kan det jo være at der er nogen som kender til noget med de specifikke features.
Avatar billede jetsetter Nybegynder
02. oktober 2008 - 19:42 #7
:) :) :)

Du har ret, har lige brugt SSMSEs værktøj og bygget en hurtig database, den er ret nem!! Nu kører min database og det hele... så kan jeg endelig komme igang med selve udviklingen.. tak for hjælpen.. vil du sende et svar?
Avatar billede aaberg Nybegynder
02. oktober 2008 - 21:56 #8
:-)
Avatar billede hrc Mester
02. oktober 2008 - 23:24 #9
Visio har også den slags funktioner. Tegn et diagram, lav en ODBC-forbindelse til MSSQL-serveren og den vil administrere tabellerne. Det findes, men jeg har aldrig prøvet det. Har prøvet den anden vej: "Reverse Engeneering" af en eksisterende database og det virkede fint.
Avatar billede aaberg Nybegynder
03. oktober 2008 - 08:12 #10
Desværre er Visio ikke gratis :-)