Avatar billede tommy_e Nybegynder
02. oktober 2008 - 14:21 Der er 5 kommentarer

Udviklere af communities

Jeg har lidt et nybegynderspørgsmål. Jeg vil høre til om der er nogen der ved hvilke virksomheder der er store, når det kommer til at udvikle communities i Danmark. F.eks. hvis TV2, DR eller Politiken skal have lavet et stort community med blogs osv. Hvilke virksomheder ville de så typisk gå til?

Hvis i kan hjælpe mig med flere forskellige virksomheder, så ville det være rigtigt godt.

På forhånd tak.

Tommy
Avatar billede 2c Nybegynder
02. oktober 2008 - 14:31 #1
Jeg gætter på at DR og TV2 selv ansætter folk til at lave dem.
Avatar billede tommy_e Nybegynder
02. oktober 2008 - 14:36 #2
Det er måske rigtigt nok. Men så måske lige klassen under TV2 og DR. Er der ikke virksomheder, der tjener penge på at udvikle større communities til eksempelvis en avis eller lign måske?
Avatar billede 2c Nybegynder
02. oktober 2008 - 14:42 #3
Det er der helt sikkert.
Ofte vil det være en virksomhed som sælger et CMS system, som f.eks.: http://www.dynamicweb.dk/.

Der er nok også nogen som installere et gratis CMS system som f.eks. UMBRACO, og så underviser folk i hvordan de bruger det, og måske lave lidt ekstra funktionalitet.

Ellers kunne jeg forestille mig at det var noget mindre IT konsulenthuse måske kunne finde på at lave fra bunden.
Avatar billede 2c Nybegynder
02. oktober 2008 - 14:44 #4
Men jeg ved det faktisk ikke. Jeg sidder bare og gætter og brainstormer lidt. Har fået for meget kaffe i dag :-)
Avatar billede peder_taketwo Nybegynder
03. oktober 2008 - 14:21 #5
Hej Tommy
Hvad skal du bruge det til? Hvis det er fordi du selv er ude og lede efter et bureau til at lave en lignende opgave, så kan vi da godt hjælpe dig.
Men vi er nok ikke en af dem de helt store spillere vil gå til (de kender os jo ikke lige frem :)

Mvh Peder