Avatar billede krall Nybegynder
01. oktober 2008 - 22:57 Der er 6 kommentarer

10 mio records til analyse - hvordan?

Hejsa, laver jævnligt simple analyser på større mængder data, men har hidtil kunne "være" i Access. Ny opgave har dog ca. 10 mio records - hvordan og med hvad løser jeg dette? Opgaverne er total, subtotaler, antal records mv. på baggrund sortering og gruppering af kendetegn. Eks. antal records og samlet vægt på en specifik deltager gruppe.

Erfaringen er Access, så meget gerne en brugervenlig flade og allerbedst open source :-)
Avatar billede mugs Novice
01. oktober 2008 - 23:04 #1
Avatar billede arne_v Ekspert
01. oktober 2008 - 23:05 #2
Hen MySQL databasen og MySQL vaerktoejerne hos MySQL.

De kan hentes gratis.

10 millioner raekker vil ikke vaere et problem med fornuftige index paa tabellerne.

Jeg vil tro at almindelig SQL kan returnere de resultater du skal bruge.

Skal du ogsaa have en applikation/rapport-generator ? Det har Access, men det har MySQL
ikke !
Avatar billede arne_v Ekspert
01. oktober 2008 - 23:08 #3
Men bemaerk at det er muligt at have en tabel i MySQL som er linket fra og kan bruges
i Access.
Avatar billede krall Nybegynder
01. oktober 2008 - 23:16 #4
Hej Arne V,

har hentet en MySQL (den hed Windows ZIP/Setup.EXE (x86)), men den kører via dos prompt og er derfor ikke så brugervenlig - er det fordi jeg skal hente yderligere værktøjer til at "lægge ovenpå" eller er det den forkerte verion? (synes ikke hjemmesiden der er rigtig overskuelig..)

Ligeledes kan jeg ikke få det til at virke at importere en fil ind i og dermed samtidig oprette tabellen
Avatar billede dmdisco Nybegynder
01. oktober 2008 - 23:49 #5
du kan hente et håndfuld tools til mysql såsom mysql administrator+query browser som du kan bruge http://dev.mysql.com/downloads/gui-tools/5.0.html
Avatar billede sth Novice
02. oktober 2008 - 15:29 #6
en frontend til mys sql kunne også være: http://www.heidisql.com/? den bruger jeg en del selv.