Avatar billede krall Nybegynder
01. oktober 2008 - 22:37 Der er 8 kommentarer

10 mio records til analyse - hvordan?

Hejsa, laver jævnligt simple analyser på større mængder data, men har hidtil kunne "være" i Access. Ny opgave har dog ca. 10 mio records - hvordan og med hvad løser jeg dette? Opgaverne er total, subtotaler, antal records mv. på baggrund sortering og gruppering af kendetegn. Eks. antal records og samlet vægt på en specifik deltager gruppe.

Erfaringen er Access, så meget gerne en brugervenlig flade og allerbedst open source :-)

M
Avatar billede mugs Novice
01. oktober 2008 - 22:46 #1
10 mill records burde ikke være problemt i sig selv. Access er styret af db's samlede størrelse som er ca. 2 Gb. Om der så er 10 eller 10 mill. er ligegyldigt.

Men prøæb at lave en rapport og brug Guiden rapport, som tilbyder både subtotaler og totaler samt antal poster indenfor hver gruppering.
Avatar billede krall Nybegynder
01. oktober 2008 - 22:55 #2
Så er det de GB (ca 9) der er problemet - jeg kan end ikke importere den Excel/comma separerede fil i Access
Avatar billede mugs Novice
01. oktober 2008 - 23:00 #3
Hvid du kan åbne filen, kan du prøve at komprimere den i menuen Funktioner > databasefunktioner > komprimer og reparer database.

Evt. kopier nogle af posterne ind i en ny database og komprimer den. Derefter ny kopiering indtil du har alle poster i den nye og komprimerede db.
Avatar billede mugs Novice
01. oktober 2008 - 23:03 #4
Nu har du oprettet spørgsmålet een gang mere. Gider du lige læse reglerne. -Her pkt. 2 i uddrag:

oprette det samme spørgsmål flere gange - heller ikke selv om spørgsmålet kunne ligge i flere kategorier. Er der ikke indløbet tilfredsstillende svar på et spørgsmål efter 7 dage, er det dog tilladt at lukke det oprindelige spørgsmål, og oprette et nyt identisk.
oprette reference/reklame spørgsmål, hvor man kun reklamerer for et tidligere oprettet spørgsmål for at få folk til at hjælpe i det spørgsmål.
Avatar billede arne_v Ekspert
01. oktober 2008 - 23:07 #5
Hvis CSV filen er 9 GB, saa er der jo ikke noget at goere - den kommer aldrig ind
i Access.
Avatar billede krall Nybegynder
01. oktober 2008 - 23:11 #6
Sorry - havde ikke lige været opmmærksom på at det ikke kan lægges flere steder - savner at kunne det lægge det i Databaser "gerenelt"

Jeg er ikke fanatisk om Access, men er der nogle forslag til andre tilgange. har kigget lidt på MySql uden at blive helt klog...
Avatar billede krall Nybegynder
01. oktober 2008 - 23:24 #7
Accepterer denne for at lukke stregen som også kører i MySql
Avatar billede krall Nybegynder
01. oktober 2008 - 23:25 #8
Accepterer denne for at lukke strengen