Avatar billede doctorwhofan Nybegynder
30. september 2008 - 15:26 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Skal lave trådløs netværk til min bærbare

Jeg har haft en stationær med netkort i lang tid, og min internet-opkobling er tilknyttet denne. Nu har jeg så købt en bærbar computer, med trådløs netkort og en USB stick, men jeg ved reelt ikke hvorledes jeg skal få min internet-opkobling til at køre på den bærbare.

Har jeg måske ovenikøbet købt forkert udstyr? Skal det trådløse netkort sidde i den stationære istedet?
Avatar billede fastwrite Nybegynder
30. september 2008 - 15:29 #1
For at du kan komme på internettet trådløst, skal du have en Acces Point der er koblet til din router. Så smut ud i El Giganten, Computer City - eller hvad de nu hedder, og køb en Belkin Wireless Router - der følger også en fin vejledning med hvordan du sætter den op.

Din bærbare med trådløst netværk er fint nok. Men du skal som sagt også have en Trådløs router der kan hjælpe dig videre til internettets store verden ;-)
Avatar billede doctorwhofan Nybegynder
30. september 2008 - 15:44 #2
Tak skal du have, det vil jeg så gøre - jeg fik følgende med til den bærbar:
Belkin F5D7050 Wireless USB-adapter (802.11g)
som skulle være sådan en 'wireless router' - men det er den altså ikke, vel?
Avatar billede thov Forsker
01. oktober 2008 - 01:54 #3
FSD7050 er 'bare' en adapter til en computer, som kun har LAN-forbindelse (kabel), og intet trådløst netkort.

Du mangler altså stadig en WIFI router (802.11g), før begge computere bliver trådløse.