Avatar billede daphne Novice
26. september 2008 - 10:54 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Problemer med downloads - bl.a. sikkerhedsopdateringer..

Jeg har et mega-problem, som jeg håber nogen kan hjælpe mig med.

Min pc kan ikke downloade sikkerhedsopdateringer fra Microsoft, hvilket også afstedkommer at min antivirus fra Trend micro ikke kan få afhjulpet de sikkerheds-fejl, der så kommer henad vejen.

Derudover har jeg købt og betalt noget musik på nettet, som jeg har forsøgt at downloade, hvilket er mislykkedes.. æv.

Min Microsoft media player siger, at der mangler licens, hvilket IKKE passer, da jeg ikke har noget pirat-software, og har mine licenser i orden.

Jeg har forsøgt at afinstallere og re-installere media player, men dette er mislykkedes, og fejlen er stadig den samme..

Min IE-explorer laver mystiske ting, hvor den pludselig åbner omkring 100 skærmbilleder på én gang, så jeg har været nødt til at slukke på strømafbryderen, for at få den til at køre igen. Formoder det kan være enten en virus pga. manglende updates, men ved det ikke med sikkerhed.

Skal dertil lige tilføjes, at det er startet efter overflytning til ny internet-udbyder i sidste uge, som vi også er i kontakt med, men det er dybt frusterende.

Håber nogen kan hjælpe mig, for vil helst ikke i krig med en total re-installering, da flere af mine programpakker som følge af køb af nye pc'ere efterhånden er ved at være opbrugte, så det vil samtidig også koste nogen nye programpakker.. æv..

Med venlige hilsner
Gitte Daphne
26. september 2008 - 11:19 #1
Det skal vi nok få styr på; lyder bekendt ...

I første omgang ->

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Eller herfra ->
http://www.majorgeeks.com/Malwarebytes_Anti-Malware_d5756.html

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe
Avatar billede daphne Novice
26. september 2008 - 14:24 #2
Ved ikke lige, hvad jeg har gjort, men i hvert fald er min virus-dims updated igår.. men hmm.. har så også kørt en update idag, men den ændrer ikke datoen.

Derudover har jeg fortsat problemer med at downloade fra Microsoft.. som nævnt har jeg licenserne i orden, så derfor tricker det mig lidt at jeg ikke er i stand til det.. den fryser simpelthen fast, når jeg forsøger at downloade, så jeg ikke får hele opdateringen ned.. forstår ingenting.

De links du henviser til, hvad gør de mere nøjagtigt ved pc'en ? - jeg skulle have mit virus-beskyttelse i orden via trendmicro, og har fået at vide, at jeg ikke behøver at køre yderligere programmer sideløbende..?

Med venlige hilsner
Gitte Daphne
26. september 2008 - 22:22 #3
"...Min IE-explorer laver mystiske ting, hvor den pludselig åbner omkring 100 skærmbilleder på én gang..." - derfor...

Denne [Malwarebytes] ting - som beskrevet - vil checke efter OG fixe evt. 'snavs'/virus lignende elementer i dit system. Er gennemført 10000via af gange; ikke kun her på eksperten... og mange andre stder ude i verden...

Og mht HiJackThis -> http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm
05. oktober 2008 - 11:14 #4
<daphne>: Vender du tilbage ?
Avatar billede daphne Novice
06. oktober 2008 - 09:46 #5
Nu har jeg så fundet en brugbar løsning, men det er stadig ikke godt.. der kommer en pop-up fra min anti-virus udbyder Trendmicro næsten hver gang jeg logger på maskinen:

WPCtrol.exe (3032)
C:/..wpCtrol.exe
Pivot software
NtUserSetWindows

Aner ikke hvad pokker det er, men hele skærmen går i udu, når den popper frem.. er der en måde, hvorpå man kan få den til at gå helt væk på ??

Jeg er stadig usikker på, hvad jeg skal gøre med spywareinfo, som du har beskrevet i et tidligere indlæg.. jeg er ikke skarp udi det her, så jeg er også usikker på, hvad jeg downloader.. og hvorfor skal den gemmes i en separat mappe ??

Med venlige hilsner
Gitte Daphne
07. oktober 2008 - 16:54 #6
1) Dette program http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe skal du _gemme_ et sted du 100% ka' finde igen bagefter; altså ikke køre direkte derfra. Gerne i en nyoprettet mappe så det ikke er blandet samme med alt muligt andet. Og så køre mbam-setup.exe _derfra_ . Følg guiden undervejs i instalationen og lad den blive opdateret (vigtigt!).
Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" (vigtigt!) - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du 100% kan finde den igen.

2) Dette program http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe skal du _gemme_ et sted du 100% ka' finde igen bagefter; altså ikke køre direkte derfra. Gerne i en nyoprettet mappe så det ikke  er blandet samme med alt muligt andet. Og så køre HiJackThis.exe programmet _derfra_ ; At jeg henviser til http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm er bare for at vise en guide med billeder mm. til samme...
Loggen derfra skal du gemme et sted du 100% ka' finde igen bagefter.

3) Teksten i mbam-log-*.txt skal du copy her ind i boxen.
4) Teksten i HiJackThis.log skal du copy her ind i boxen.

Derefter skal jeg nok bedømme det videre forløb...
Avatar billede daphne Novice
30. januar 2010 - 09:55 #7
Siger mange tak for indsatsen. Jeg fik det til at fungere.

Mangler et indlæg med et 'svar', så du kan få tilkendt point.

Mvh.
Gitte Daphne
30. januar 2010 - 12:33 #8
Ping...
(Det var et [svar]...)