Avatar billede fbisoft Nybegynder
24. september 2008 - 10:23 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

scrollig af en knap

hejsa, er der en måde man kan få en knap til at bevæge sig på en form, udover..
For i As Integer = 0 To 30
    button1.Location = New Point(button1.Location.X,    button1.Location.Y  + i)
Next

det hakker og blinker..

på forhånd tak
Avatar billede w13 Novice
24. september 2008 - 10:29 #1
Ja, hvis du gør det med en for-løkke, vil det hakke, og du har ikke særlig god kontrol over det.

Er der ikke et Timer-objekt, du kan indsætte? Sådan gør man i hvert fald i Delphi.
Avatar billede w13 Novice
24. september 2008 - 10:30 #2
Så sætter man f.eks. timeren til at køre hvert x. ms. og udføre nogle kommandoer hver gang, f.eks. at flytte knappen x-antal px.
Avatar billede fbisoft Nybegynder
24. september 2008 - 10:35 #3
jo, men mit problem er, at formen ikke bliver opdateret godt nok, tror en anden grafik generator skal overtage det.. det er ikke flydende nok... heller ikke med timer
Avatar billede w13 Novice
24. september 2008 - 10:40 #4
Du løser det med en for-løkke, og det bør jo ikke bruges til animation. Så vil det vel variere alt efter, hvor hurtig computeren er, går jeg ud fra.
Avatar billede fbisoft Nybegynder
24. september 2008 - 10:42 #5
ja, det har du ret i, men det ville være fedt hvis maskinen havde "overskud" til at generere grafikken, så det ser så godt ud som muligt.. men ok.. send et svar

og tak for hjælpen
Avatar billede w13 Novice
24. september 2008 - 11:23 #6
Her er et svar. =)

Jeg har selv løst præcis det samme med en timer i hvert fald, som bevæger elementer hvert x. milisekund.
Avatar billede fbisoft Nybegynder
24. september 2008 - 11:49 #7
jeps :-)

og endnu engang tak