Avatar billede mbs- Nybegynder
23. september 2008 - 22:33 Der er 1 løsning

gproftpd spørgsmål (flere brugere på en mappe)

Hej.

Det er lidt rodet det jeg har gang i her, men det skal gøres for en ven. Jeg har adgang til en dediceret server i frankrig, hvor jeg vil lave mulighed for at 4-6 af mine venner kan ha' en mappe hvor de kan dele lidt ting.

Ubuntu, med gproftpd installeret

Det jeg så vil gøre, eller har gjort, er at oprette en mappe der ligger i /home/ som hedder seed - Oprettet en bruger i gproftpd der hedder seed, og gjort sådan at man har fuld access.

Det jeg så har gjort, er at kopiere indstillinger fra "seed" og bare ændret navnet. Skulle det hele så ikke være på plads så jeg kan slette, flytte og uploade med en bruger der hedder "svend" ? Ihvertfald kan jeg ikke det.

Det er galt hvis en bruger f.eks. der hedder "lars" har uploadet, og "svend" vil flytte rundt på det.

Det hjælper hvis jeg laver en chmod 777 på de enkelte mapper. Men det er som at den ændre sig hver gang en ny bruger uploader noget - til 755

Hvordan gør jeg sådan at de har fuld adgang til mappen /home/seed alle sammen, og kan gøre LIGE hvad de vil.
Avatar billede mbs- Nybegynder
15. oktober 2008 - 19:42 #1
Har fundet svar på linuxin.dk