Avatar billede fastwrite Nybegynder
22. september 2008 - 22:03 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Vælge musik fra én PC - afspille musikken fra anden PC

Jeg har en Vista Media Center PC, som mit anlæg er sluttet til.

Jeg sidder ved en anden PC på samme netværk - og her kunne jeg godt tænke mig et program eller et websystem der gør at jeg kan vælge musikken, og så afspiller den musikken på mit media center.

Hvilket program skal jeg bruge til dette? Gratis er en selvfølge, men skulle det også koste lidt, må du også gerne gøre opmærksom på dette program.
Avatar billede c-holst Novice
22. september 2008 - 22:13 #1
hvorfor opretter du ikke bare et netnærk imellem de to maskiner og lader filerne i bestemte mapper være delte med den anden maskine.

eller køber en netbaseret hardisk, som du så kan give adgang til og lægge alt musik ind på
Avatar billede fastwrite Nybegynder
22. september 2008 - 22:23 #2
hej c-holst. Jeg tror jeg har formuleret mig forkert. Jeg har en linux server der kører med FreeNAS og ZFS filsystemet - som tager snapshot af alle mine data hver time. Så dén del er på plads :-)

MEN. Jeg søger et program hvor jeg vælger hvilken musik jeg vil høre, men i stedet for at jeg hører det på min egen PC - skal den afspille musikken fra mit medie center.

altså jeg sidder ved anden PC end medie PC. anden Pc finder musikken - medie pc'en spiller musikken.
Avatar billede lillehamster Nybegynder
23. september 2008 - 10:09 #3
du kan dele dine playlister med itunes hvis det kan bruges ?
Avatar billede c-holst Novice
23. september 2008 - 19:15 #4
Der må jeg altså stå af.
Avatar billede fastwrite Nybegynder
24. september 2008 - 12:34 #5
c-holst. ok.. Det kunne jo være at du eller nogen andre kender til noget software der kan gøre det. Kunne være ret nice, så jeg slipper for at skulle gå hen til min medie pc og vælge et andet nummer.
Avatar billede fastwrite Nybegynder
10. oktober 2008 - 07:36 #6
.
Avatar billede gustenmaster Nybegynder
14. oktober 2008 - 12:45 #7
Er det ikke et spørgsmål, om at "fjernbetjene" medie PC'en - enten med Remote desktop
eller et andet program?