Avatar billede sake Nybegynder
21. september 2008 - 21:30 Der er 1 kommentar

Mislykket opdatering / SQL Server 2000 service pack 4

Efter at have opdateret windows generelt mangler jeg nu kun denne :
Security Update for SQL Server 2000 Service Pack 4 (KB948110)
Men det lykkedes ikke ?

Jeg har downloadet den og forsøger at installere den manuelt.
Men den stopper ved billedet hvor jeg skal sætte flueben ud for SQL Server 2000.
Når jeg forsøger at sætte flueben fremkommer de ikke og kan derfor ikke komme videre til næste step.
Er der nogen der kan hjælpe ?
skal lige siges at jeg har forsøgt mig frem efter metoden :

Fra deres KB:
RESOLUTION
To resolve this problem, register the Wups2.dll file in Windows. To do this, follow these steps:
1. Stop the Automatic Updates service. To do this, follow these steps:
a. Click Start, click Run, type cmd, and then click OK.
b. At the command prompt, type the following command, and then press ENTER:
net stop wuauserv
2. Register the Wups2.dll file. To do this, follow these steps:
a. At the command prompt, type the following command, and then press ENTER:
regsvr32 %windir%\system32\wups2.dll
Note For a computer that is running Windows XP Professional x64 Edition, type the following command, and then press ENTER:
regsvr32 %windir%\syswow64\wups2.dll
b. Click OK on each verification message that you receive.
3. Start the Automatic Updates service. To do this, type the following command at the command prompt, and then press ENTER:
net start wuauserv
4. Exit the command prompt. To do this type exit, and then press ENTER.

OG

http://support.microsoft.com/kb/943144
Metode 2:
2. Klik på Start, klik på Kør, klik på Gennemse, find den fil, du hentede i trin 1, og klik derefter på Åbn.
3. Tilføj parameteren /wuforce i slutningen af kommandoen Kør, og klik derefter på OK. Dette er et eksempel på kommandoen Kør med parameteren tilføjet:
C:\WindowsUpdateAgent30-x86.exe"/wuforce
4. Klik på Kør.
5. Følg trinnene i guiden.
*****************
Avatar billede randomb Nybegynder
27. september 2008 - 16:49 #1
Ellers ville jeg prøve at bruge Dial-A-Fix og se om det kan hjælpe!

Ellers kig i %windir%\windowsupdate.log og se om du ikke får en fejl der kan hjælpe dig videre!