Avatar billede thore Nybegynder
19. september 2008 - 17:17 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

CPU fejl ved opstart af windows

Hej.
Min computer er begyndt og opføre sig mærkelig, først kunne den lige pludselig ikke finde mit brænder drev, og nu får jeg så fejl ved start up. Den siger:

Item 0x0106001 (CPU Ratio) reporrt unreasonable value : 11

Sådan en boks bliver ved med at dukke op indtil jeg slukker computeren.

Desuden skriver den også:
Overclk
Cannot create system shell notification icon

Af hardware i den sidder der:
CPU: AMD Athlon 64 X2 6400+ 3.2 GHz
Bundkort: ASUS CROSSHAIR

Håber på lidt gode råd :)
Avatar billede peet-49 Novice
19. september 2008 - 17:18 #1
Load bios default.
Avatar billede thore Nybegynder
19. september 2008 - 17:25 #2
Det har jeg prøvet, det virker desværre ikke :/
Avatar billede peet-49 Novice
19. september 2008 - 17:50 #3
Så er der noget galt med bundkort eller cpu.
Avatar billede thore Nybegynder
19. september 2008 - 18:14 #4
Man kan ikke se hvilken del? Det er nemlig ikke købt samme sted
Avatar billede haverslev Novice
19. september 2008 - 18:29 #5
Kører du med overclocking utility /AI booster?
Hvis ja, kører du så med en "begrænset brugerkonto" - altså ikke en med Admin rettighed ?
Hvis ja, så prøv at ændre den begrænset konto til en Admin konto.
Avatar billede thore Nybegynder
19. september 2008 - 18:55 #6
Altså der starter automatisk sådan noget software fra Asus hvor jeg kan overclocke fra. Ja det hedder vel egentlig AI booster.
Det med brugerkonto ved jeg ærlig talt ikke, hvor finder jeg ud af det henne, i BIOS? for jeg kan ikke gøre noget i windows når de fejl meddelser dukker op.
Avatar billede haverslev Novice
19. september 2008 - 19:20 #7
Brugerkonto styres i windows.
Kan du starte op i fejlsikret tilstand ? (tryk på F8 under opstart og vælg fejlsikret)
Når du så er kommet ind i windows, så kan du enten slette programmet via kontrolpanel Tilføj/fjern programmer
Eller gå i Kontrolpanel > brugerkonti og give den "begrænset brugerkonti" admin. rettighed istedet for.
Avatar billede thore Nybegynder
19. september 2008 - 19:59 #8
Kunne godt starte den op i fejlsikret tilstand, og har afinstalleret programet.
Når jeg så starter windows op får jeg godt nok ikke fejl meddelser mere, men jeg kan stadig ikke rigtig bruge computeren. Der er ikke nogen programmer der starter op ved start (altså som msn, steam osv.). Jeg kan heller ikke rigtig gøre noget, jeg kan køre musen rundt men ikke klikke på noget.
Jeg kan gå ind under task manager, hvor jeg kan se at jeg bruger mellem 0-2% af CPU'en

I fejlsikret tilstand var der dog ingen problemer.
Avatar billede haverslev Novice
19. september 2008 - 20:17 #9
Du kan prøve en Systemgendannelse, men programmer der er installeret EFTER den dato du systemgendanner til, vil også forsvinde og skal geninstalleres:
Klik på start, klik på programmer, klik på tilbehør, klik på systemværktøjer, klik på systemgendannelse, marker ”Gendan computeren”. klik på næste og vælg en "fed" markeret dato, (før problemet opstod) og klik på næste. Den genstarter og gendanner pc`eren.  Når den har gjort det, kommer der en boks, som klikkes OK på.

Eller:
Smid din XP cd i drevet og boot op på den, i første skærmbillede "Velkommen til Installation", trykker du på F10 eller tryk på ” R ” for at reparere.
Når Windows Genoprettelseskonsollen er startet, får du vist følgende meddelelse:
Microsoft Windows(R) Genoprettelseskonsol

Genoprettelseskonsol indeholder funktioner til systemreparation og -genoprettelse.
Skriv EXIT for at afslutte Genoprettelseskonsol, og genstart computeren.

1: C:\WINDOWS
(Hvis den spørger efter admin.kode og du ikke bruger nogen, så tryk blot på Enter)

Hvilken Windows-installation vil du logge på, tast: 1        (+tryk på ENTER )
Efter : <C:\WINDOWS > Skriver du nu:  chkdsk c: /p /r  (+tryk på ENTER )
Når den er færdig med at scanne, skriv: Exit + enter
Avatar billede thore Nybegynder
19. september 2008 - 20:27 #10
Mange tak for hjælpen, jeg vil forsøge mig ad i morgen eftermiddag.
Men indtil videre mange tak for hjælpen :)
Avatar billede haverslev Novice
19. september 2008 - 20:31 #11
Selv tak - smider et svar, hvis du kunne bruge min hjælp og det virker :-)
Avatar billede haverslev Novice
21. september 2008 - 21:11 #12
Avatar billede thore Nybegynder
21. september 2008 - 23:18 #13
Jep jep, har bare ikke lige haft tid før nu :)
Men tak for hjælpen.