Avatar billede webmercial Nybegynder
17. september 2008 - 21:54 Der er 6 kommentarer

Evigt loadende swf-fil

Jeg har et problem med en swf-fil (videoplayer) der loader xml-ind, genererer en menu, og så ellers står og venter på at man klikker på en knap for at begynde at spille en film. Det virker fint, og det har det altid gjort. Men, nu skal den swf-fil indsættes i et andet CMS (igennem en iframe), men personen der skal bruge den siger at swf-objektet hele tiden står og loader et eller andet, og dermed forhindrer andre processer på hans side (hans side loader åbenbart ikke færdig). Nu lægger jeg selvfølgelig mærke til at han har ret. Er der nogen metode til at forhindre swf-filen i det? Måske igennem nogle parametre i embed-koden? Altså først at begynde loadning af eksterne filer når man klikker på knapper i swf-objektet?

VH Jesper
Avatar billede andersbro Nybegynder
17. september 2008 - 22:45 #1
Ja, det er vel et spørgsmål om, at du ikke starter load af nogen film, før der er klikket. Men du kan ikke umiddelbart styre det gennem embed-koden.
Hvis du har fla-filen burde det være ret let.
Avatar billede webmercial Nybegynder
17. september 2008 - 23:05 #2
"Hvis du har fla-filen burde det være ret let." - hvad mener du med det? Jeg har Flash-filen, og swf-en loader som sagt en ekstern xml-fil og nogle thumbs, hvorefter den burde stoppe.

Der skal ikke ske mere før man har klikket. Du kan se et eksempel her http://demo.cpserver2.com/default.php?id=20026 , hvor den står og bliver ved med at hente ("transferring data" i FF) selvom xml+thumbs er loadet ind...
Avatar billede webmercial Nybegynder
17. september 2008 - 23:07 #3
Som sagt har det aldrig været noget problem - indtil nu hvor det forstyrrer et helt specifikt CMS (samme .swf-fil er blevet iframet ind alle mulige andre steder før uden problemer).
Avatar billede andersbro Nybegynder
17. september 2008 - 23:37 #4
Jeg mente, at du i fla-filen kan rette i koden, så der ikke pr. automatik loades nogen film.
Man må gå ud fra, at det er filmene, der er problemet eller?
Har du prøvet bare at loade xml?
Avatar billede webmercial Nybegynder
18. september 2008 - 19:55 #5
Der bliver loadet et eller andet som jeg ikke ved hvad er, men altså ikke af kendte filer. Håbede lidt svaret lå i parametre i embed-koden, noget med "her må intet loades før swf er blevet initialiseret igennem musetryk af en art".

Må gå den lange vej og trevle al AS igennem.
Avatar billede andersbro Nybegynder
18. september 2008 - 21:20 #6
Jeg har i øvrigt set den fejl på andre sites, men ikke oplevet, at det betød noget for afviklingen af resten af indholdet.

Så du må meget gerne skrive, hvis du finder frem til noget.