Avatar billede renhofdk Nybegynder
17. september 2008 - 08:25 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Finde hvad der er på hver port ?

Hejsa.

Jeg søger efter noget software, der kan fortælle mig hvad der sidder på hver enkelt port i min 16 ports router og dennes ip, findes der sådan noget software ?

Problemet er at alle kablerne der går ind  routeren er samme farve, og istedet for at tjekke hver kabel, ville det være smart hvis man kunne få noget software der kunne fortælle mig hvad der sad i f.eks:
Port 1 = Hobbyrum
Port 2 = X-Box
Port 3 = Kontoret o.s.v

Findes det ?

På forhånd mange tak...
Avatar billede nva Praktikant
17. september 2008 - 08:41 #1
Måske kan du bruge Networkmagic http://www.networkmagic.com/
Avatar billede cyph3r_smurf Nybegynder
17. september 2008 - 09:29 #2
Nej skulle i forvejen have skrevet navne eller numre på switch og enderne :) har jeg selv lært hehe
Avatar billede jhkl Nybegynder
17. september 2008 - 11:18 #3
Hvad er det for en switch? Hvis den kan lidt, så ja
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. september 2008 - 13:22 #4
Det kræver at det er en såkaldt managed switch og at du har den software der skal bruges til dette. Store systemer som HP Open View og tivoli kan også dette, til en vis grad og hvis switchen understøtter de protokoller som disse systemer bruger, men de ligger nok uden for din øknomi.

Allternativt kunne du anvende programmer som:

ARPwatch der kan give dig oplysninger omkring IP/APR opløsning
TCPDump der kan sniffe netværkstrafik
Nmap der kan portscanne (ikke switchprote) og hvis du gør det rigtigt kan sige en masse om hvad der er kørende på hvilke ip adresser.

Det vil kræve en del arbejde og scripting af få noget fornuftigt ud af disse værktøjer, men det er bestemt muligt
Avatar billede jhkl Nybegynder
17. september 2008 - 15:40 #5
Uanset hvor meget du end scripter, hvis du ikke kan logge på switchen og se hvilken porte de forskellige mac adresser hører til, så finder du aldrig ud af hvor de er koblet på.
Avatar billede renhofdk Nybegynder
17. september 2008 - 17:10 #6
Nmap kunne klare det, men tak til alle...Og point til bufferzone
Avatar billede renhofdk Nybegynder
03. oktober 2010 - 11:30 #7
Thx