Avatar billede okidoky Nybegynder
16. september 2008 - 16:33 Der er 12 kommentarer

forskel på MS SQL og MySql

Hej
Hvad er forskel på de to og hvad bruges bedst til asp / .net.

Og da jeg har Microsoft visual studio 2008, hvordan opsætter jeg min server ? til localhost brug
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. september 2008 - 16:42 #1
Den primære frskel er prisen: Hvis du vil bruge en MSSql f.eks. til web på internettet så skal du have den meget store pengepung frem hvor MySQL er gratis.

MSSQL er sansyneligvis rimeligt integreret i studio, men i bund og grund erdet en sql base, hvorfor mysql bør kunne nøjagtig det samme.
Avatar billede okidoky Nybegynder
16. september 2008 - 16:48 #2
ok jeg kan se at der er en sql server installeret ed vs2008 men ved du hvordan jeg får den igang ?
Avatar billede arne_v Ekspert
16. september 2008 - 16:59 #3
SQLServer findes i mange versioner fra gratis til meget dyr.

Der er nogle smaa forskelle i SQL dialekter.

SQLServer er bedre integreret med VS. SQLServer ADO.NET prodvider kommer med .NET og
der er support for LINQ etc.

Men du kan hente en Connector for .NET hos MySQL og den virker fint.

Hvis din web app skal koere paa et web hotel, saa er valget nok truffet da du valgte
web hotel, da langt de fleste web hoteller har enten SQLServer eller MySQL.
Avatar billede okidoky Nybegynder
16. september 2008 - 17:07 #4
ok når jeg har hentet filen, hvad skal jeg gøre ved den :(
Avatar billede okidoky Nybegynder
16. september 2008 - 17:25 #5
vil det sige når jeg har installeret den connecter, at jeg så kan køre mine websites localhost med mysql. hvordan kommer jeg ind og tilføjer table til mysql ??
Avatar billede arne_v Ekspert
16. september 2008 - 20:45 #6
Ja.

Command line utility - eller installer en GUI til det.
Avatar billede okidoky Nybegynder
17. september 2008 - 18:25 #7
ups skriv lige igen så jeg kan lukke denne sp. og tak for hjælpen
Avatar billede arne_v Ekspert
18. september 2008 - 16:39 #8
bufferzone ?
Avatar billede bufferzone Praktikant
18. september 2008 - 17:06 #9
ok
Avatar billede okidoky Nybegynder
18. september 2008 - 21:11 #10
hvordan giver jeg begge point ? :D
Avatar billede arne_v Ekspert
18. september 2008 - 21:14 #11
saa skal jeg ogsaa laegge et svar (gjordt nu)

saa markerer du begge navne ude i combo boxen inden du klikker accepter
Avatar billede arne_v Ekspert
25. oktober 2008 - 23:10 #12
så mangler du bare at acceptere