Avatar billede jens_32 Nybegynder
15. september 2008 - 20:33 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Remote desktop SBS 2003

Jeg forsøger hjemmefra at logge på min server inde på arbejdet.

Jeg bruger den eksterne IP som er noget i stil med 80.22.11.22, som jeg ved serveren har inde på arbejdet.

Jeg får dog en fejl, om at denne computer ikke kan logge på serveren.

Der er vist noget remote desktop som kan sættes op på severen.... men er ikke klar over om problemet ligger der?

Er der andet man kan mangle?
Avatar billede swiatecki Novice
15. september 2008 - 21:46 #1
har du forwardet porten?
Avatar billede jens_32 Nybegynder
16. september 2008 - 08:30 #2
Det skal du uddybe?

Snakker du server eller router eller hvad?
Avatar billede jens_32 Nybegynder
16. september 2008 - 10:50 #3
Ok, nu blev jeg selv klogere.

Det må være routeren du taler om. Derinde kan jeg lave forwarding.

Den spørger til følgende i skærmbilledet: Service port og Server ip.

Hvilken port skal jeg åbne forwarding for, hvis jeg skal gøre det ovenstående?
Avatar billede jens_32 Nybegynder
16. september 2008 - 11:10 #4
Klogere igen 3389.

Swiatecki... du bragte mig på sporet.
Vil du have point?
Avatar billede cyph3r_smurf Nybegynder
17. september 2008 - 09:43 #5
Klogere igen SKIFT PORT

Det skal gøres i regedit, men 3389 er så farlig en port :) kør istedet med en 20K + port
Avatar billede jens_32 Nybegynder
22. september 2008 - 14:24 #6
Tak for svarene... lukket.