Avatar billede konder Nybegynder
13. september 2008 - 10:25 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Adgang til phpmyadmin 2.10.2

Jeg har for lang tid siden installeret pakke med apache, mysql og php på min maskine og alt har kørt fint. Nu er det så lang tid siden at jeg har brugt denne pc og jeg kan ikke huske brugernavn og adgangskode til phpmyadmin. Nogen der ved hvor jeg kan finde det henne?
Avatar billede arne_v Ekspert
13. september 2008 - 19:04 #1
Du mener root password til MySQL ?

Det kan resettes - se:
  http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/resetting-permissions.html
Avatar billede konder Nybegynder
13. september 2008 - 21:25 #2
Jeg er super glad for linket men kan dog ikke finde ud af det.
Jeg har lavet filen mysql-init.txt og lagt den i AppServ mappen. Men jeg kan ikke komme videre da jeg ikke ved hvad 'Open a console window to get to the command prompt' betyder el.er.  Jeg når kun et hurtigt glimt af siden når jeg åbner mysql_start.bat.  Men jeg kæmper videre i ro og mag, men ville ønske det var på dansk.
Avatar billede konder Nybegynder
14. september 2008 - 09:17 #3
Åben en shell og skriv
mysqladmin -u root password passw123
Passwordet er nu passw123
-har jeg fundet på nettet. Men jeg er stadig ikke klar over hvordan jeg får åbnet så jeg kan indsætte komandoerne. Men skal på arbejde indtil i aften.
Avatar billede arne_v Ekspert
14. september 2008 - 09:39 #4
En shell er Windows command prompt ("DOS prompt") eller Unix/Linux terminal.
Avatar billede konder Nybegynder
14. september 2008 - 20:21 #5
Bare jeg vidste hvordan jeg sætter kommandoen ind.
Avatar billede konder Nybegynder
14. september 2008 - 20:21 #6
Hvis den ellers er rigtig
Avatar billede konder Nybegynder
11. oktober 2008 - 10:06 #7
opgir

men læg venligst et svar
Avatar billede arne_v Ekspert
11. oktober 2008 - 18:29 #8
ok