Avatar billede denes Nybegynder
12. september 2008 - 09:09 Der er 8 kommentarer

Nye Ram virker ikke

har selv bygget for ca 2 år siden

-Bundkort (INTEL Desktop Board D915PLWDL / Socket LGA775 / FSB: 800MHz)
-CPU (INTEL Celeron D326 2.533G SKT775 256KB FSB533)
-GRAFIKkort (Asus GeForce 7300GS / 256MB / PCI-E)
-RAM (NoName 512MB DDR SDRAM / PC3200 / 400MHz / 64 bit

Ny købte -RAM (RAM KINGSTON 512MB DDR PC3200 400MHz CL)

Jeg puttede de nye RAM i den ledige sokkel-B og tændte PC´en, skærmen tænder ikke og Cpu blæseren går ikke ned i omdrejninger som den plejer ved op start, så tog jeg de gamle RAM ud af sokkel-A og lod de nye side i, PC´en starter normalt op! og så tag jeg de nye RAM ud af sokkel-B og over i sokkel-A det virker også men når jeg så sætter de gamle RAM i sokkel-B sker det samme intet skærm signal og CPU-FAN køre på fuld knald, begge RAM blokke og sokler virker hver i sær men ikke sammen. underligt øv he he håber det ka løses. har også prøvet at skifte dvi-kablet ud med vga-kabel.

mvh denes
Avatar billede denes Nybegynder
12. september 2008 - 09:14 #1
Tæller de sorte chip på de grøne ram-printplade. Der er 16 på NoName ramne alså 8 på hver side, og 8 på KINGSTON ramne kun på den ene side.

hvis det kan hjælpe !!

mvh denes
Avatar billede sleeper Nybegynder
12. september 2008 - 09:46 #2
Der er nogle ram, som ikke fungere sammen, jeg tror desværre ikke der er så meget andet at gøre en købe nogle flere, af en af de mærker du har
Avatar billede Jensen DK Novice
12. september 2008 - 10:13 #3
De nye er ikke SD ram og så kan de ikke køre sammen.
Avatar billede jhkl Nybegynder
12. september 2008 - 10:17 #4
Hvis det er DDR RAM, så er det også SD RAM. Det er underforstået.
Avatar billede denes Nybegynder
12. september 2008 - 11:40 #5
jeg købte rammene på Frederiksberg multi media world jeg havde taget NoName 512 ramne med og viste dem til ekspedienten og sadge at jeg ville upgrade ramne i min søns pc han kiggede på dem slå dem op på pc og sagde jaja det der er nogle gamle pc3200 RAM og så soglte han mig de her latterlige (RAM KINGSTON 512MB DDR PC3200 400MHz CL)
:-) som jeg ikke kan få til at køre sammen med (NoName 512MB DDR SDRAM / PC3200 / 400MHz / 64 bit).

jeg gik ud fra at han viste hvad han solgte, tror i de vil bytte ?? he he :-)

(det her er ikke dårlig omtale om mutli media world det er bare open "snak")

mvh denes
Avatar billede the_zyx Nybegynder
12. september 2008 - 11:56 #6
Tror det er et problem i dit bundkort. Er næsten sikker på, at det heller ikke virker hvis du sætter endnu en Kingston blok i...
Avatar billede the_zyx Nybegynder
08. juni 2011 - 10:47 #7
svar
Avatar billede Jensen DK Novice
08. juni 2011 - 13:56 #8
Den er fra 2008 så der sker nok ikke en prut her.