Avatar billede hinca Nybegynder
11. september 2008 - 15:49 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

hjælp til logon på xp

Hej.
Jer har en bærbar, hvor L taster ikke virker mere.
Nu er det sådan at L indgår i mit password for at kunne logge ind på maskinen.
Jeg har prøvet med ascii kode for L men det virker som om at windows slet ikke registrerer min indtastning.

Er der en måde at taste en kode for et bogstav i login så jeg evt kan ændre mit password, eller helt fjerne passwordet.

Håber I kan hjælpe

Claus
Avatar billede jakobdo Ekspert
11. september 2008 - 15:51 #1
Har du ikke adgang til et eksternt tastatur ?
Smid det på og tast din kode. :o)
Avatar billede peet-49 Novice
11. september 2008 - 15:59 #2
Tryk F8 under opstart, log på som administrator, gå i brugerkonti(din bruger) fjern adgangskode, og genstart.
Avatar billede vejmand Juniormester
11. september 2008 - 16:11 #3
For at bruge Ascii koder på en bærbar, skal du højst sandsynlig også holde FN-tasten nede samtidig med ALT-tasten.
Har du prøvet det?
Avatar billede Jensen DK Novice
12. september 2008 - 08:01 #4
Klik start, klik kør, og skriv, "osk" og så ok, så har du et tastetur på skærmen, og kan klikke alle de Ler som du har lyst til.
Avatar billede peet-49 Novice
12. september 2008 - 08:20 #5
silbidor->> Tror du ikke, der skal logges på windows først??
Avatar billede Jensen DK Novice
12. september 2008 - 08:32 #6
skal der måske ikke skrives Ler efterfølgende???
Avatar billede jakobdo Ekspert
12. september 2008 - 08:35 #7
silbidor: Hvis hinca ikke kan logge ind, hvordan kan han så trykke START -> KØR osv... ?
Jeg tror det var hvad peet-49 mente. :o)
Avatar billede Jensen DK Novice
12. september 2008 - 08:47 #8
hinca bruger selvfølgelig peet-49s link først.11/9-2008 15:59:23
Avatar billede hinca Nybegynder
23. september 2008 - 16:16 #9
Hej alle sammen. tak for svarene. umidlbart lyder peet-49 forslag bedst... Men hvad nu hvis man ikke kender administrator passwordet???
Der er en bærbar der er købt med pre installeret software, og vi skal bare ind i den og hente nogle dokumenter, derefter skal den skrottes
Avatar billede peet-49 Novice
23. september 2008 - 16:27 #10
Der er normalt ikke kode på hovedadministrator i fejlsikret.
Avatar billede Jensen DK Novice
29. november 2008 - 09:43 #11
Sker der noget her?  Kan der afsluttes?
Du kan læse her hvordan man giver point / lukker sine spørgsmål.

http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Avatar billede hinca Nybegynder
19. april 2009 - 06:50 #12
beklager jeg har været så længe om at få spørgsmålet lukket.
poing givet til peet-49

Til alle andre tak for deltagelsen