Avatar billede helenen Nybegynder
09. september 2008 - 22:06 Der er 12 kommentarer

Kan man sætte stavekontrollen til når man er på diverse forum

Kan man sætte stavekontrol til, så den fungere ligesom i word, dvs. med røde understregninger, når man er på nettet og skriver blogs mv.??
Avatar billede pazau Nybegynder
09. september 2008 - 23:05 #1
Det kommer an på, hvilken browser du bruger. Det nævner du intet om.
Avatar billede helenen Nybegynder
14. september 2008 - 20:44 #2
Tænker på IE og Firefox
Avatar billede pazau Nybegynder
14. september 2008 - 21:50 #3
IE har ingen stavekontrolsfuktion. Men det har Firefox.
Avatar billede helenen Nybegynder
20. september 2008 - 20:33 #4
Pazau> Kan du oplyse, hvordan man slå stavekontrollen til på Firefox??
Avatar billede pazau Nybegynder
20. september 2008 - 21:38 #5
Først, download en dansk ordbog, den finder du på www.mozilla-europe.org
Dernæst, "Funktioner -> Indstillinger -> under fanen Avanceret -> Kontrollér min stavning mens jeg taster."
Avatar billede helenen Nybegynder
28. september 2008 - 13:08 #6
Mange tak.

Hvor skal ordbøgerne gemmes??

Kan jeg downloade 2, fx eengelsk og dansk??

Min ppanel med filer mv er på engelsk, hvordan får jeg den på dansk??
Avatar billede pazau Nybegynder
28. september 2008 - 17:30 #7
Hvad mener du?

* Hvis du vil havde Firefox på dansk, klik under knappen til download på www.mozilla-europe.org , klik på linket "andre styresystemer og sprog".

* Hvis du vil have ordbøger, skal du bare klikke på knappen når du har fundet udvidelserne, og vælg "Tilføj yil Firefox".
Avatar billede helenen Nybegynder
30. september 2008 - 19:44 #8
Jeg har fundet ordbøgerne. På downloadknappen står der, tilføj til fireføx. Når jeg trykker på den, får jeg muligheden for at gmme og søg. Men hvor skal de gemmes??

Hvis jeg trykker på søg, sker der intet
Avatar billede pazau Nybegynder
01. oktober 2008 - 03:27 #9
Nåårh. Det er i princippet ligemeget hvor du gemmer dem. Men det skal være et sted som du husker. Derefter åbner du Firefox, og går op i "Filer -> Åbn..". Derefter klikker du på filen som du lige har downloadet, så skulle den være der.
Avatar billede helenen Nybegynder
02. oktober 2008 - 21:19 #10
Det lykkedes,

Mange tak ofr hjælpen. Smid gerne lige et svar :)

Lige et spm  på falde rebet. kan jeg slette de downloadede ordbøger nu hvor de er installeret?? Kan den finder ud af at skifte automatisk mellem DK og UK??
Avatar billede pazau Nybegynder
02. oktober 2008 - 21:34 #11
Du kan ikke slette filerne, for det er filerne er ressourcerne til ordbogen mm.
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
03. december 2009 - 21:28 #12
Kan se dette er en gammel post, men ville da lige bruge tråden til at fortælle at det faktisk er muligt med stavekontrol i IE hvis du installere et plugin, jeg selv bruger et der hedder IE7 Pro, trods navnet fungere det også til IE8.
Udover mulighed for stavekontrol kan den også bruges som adblocker, og en smart function er at den kan bruge scripts skrevet til greasemokey til firefox og bruge dem i IE.

Plus en hel del andet, se mere på:
http://ie7pro.com/

ps. ordbogen der skal bruges til stavekontrol skal hentes fra OpenOffice, derfor kan du få alle de sprog som eksistere til OpenOffice :D

Håber der er nogle der kan finde nytte i det