Avatar billede denes Nybegynder
07. september 2008 - 19:58 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Samsung 500GB sataHDD viser kun 127GB

HDDen sider i en stationer-PC og der sider ikke nogen jumber i HDDen, hvad gør jeg

mvh denes
Avatar billede c-holst Novice
07. september 2008 - 20:22 #1
http://www.lav-det-selv.dk/Forum/tabid/54/forumid/17/postid/74928/view/topic/Default.aspx
http://www.hardwareonline.dk/traad.aspx?tid=253430&fid=22
måske finder du svaret her

mener ofte det er nok at finde nogel om LBA inde i din bios. Det skal aktiviere
07. september 2008 - 21:18 #2
Korte version: Du bør (=skal) have instaleres M$ ServicePack2 (+ SP3) for at kunne 'se' over ~128Gb...

Alle seriøse XP brugere har da MINDST SP2 instaleret ?

"Ubeskyttede pc’er holder i 20 minutter":
http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=18812
http://www.pcworld.dk/blog/insider/1359?fpindex&fppos=5&a=block&i=113

Du kan hente ServicePack2 (SP2) her som 'løs' fil (~280Mb):
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
Download/copy til et passende sted på din PC
Afbryd fra det 'farlige' internet (stikket fysisk UD).
Instaler SP2 pakken.
Når det er så gået godt og efter en genstart eller to - først DA tilslut internettet igen og gå i start ->programmer ->Windowsupdate og lade din maskine scanne for nyeste opdateringer. Installer dem du får anbefalet.
Der skal nok være mere end 99 'pakker' ...

Og bagefter Husk M$ ServicePack3 til XP -> http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=5b33b5a8-5e76-401f-be08-1e1555d4f3d4&displaylang=da !!!
07. september 2008 - 21:19 #3
Velkommen til Eksperten.dk
Generelt -> http://expfaq.dk/
Avatar billede denes Nybegynder
07. september 2008 - 21:41 #4
ok jeg vil prøve og vender tilbage tak tak for links osv.

mvh denes
Avatar billede jhkl Nybegynder
07. september 2008 - 21:47 #5
SP3 indeholder alt hvad SP2 gør, så ingen grund til at installere 2'eren først
07. september 2008 - 22:01 #6
(PS: Der er 'historier' om at man skal have SP2 instaleret for at kunne install SP3. Har dog ikke bevis for det ...)
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
07. september 2008 - 22:31 #7
SP3 indeholder SP2 og SP1. SP2 indeholder SP1, etc. Der er absolut ingen grund til at installere dem alle, den nyeste indeholder alle opdateringer. Det er rigtigt at man som minimum skal installere SP2 for at 128+ GB harddiske fungerer korrekt.
Avatar billede haverslev Novice
08. september 2008 - 18:46 #8
"Det er rigtigt at man som minimum skal installere SP2 for at 128+ GB harddiske fungerer korrekt." - ikke korrekt, SP1 er nok.

Men ellers er det noget skidt ikke at køre med nyeste service pack installeret.

Nogle maskiner kan ikke køre/installere med XP SP3 pt. de skal installeres med XP SP2 og først derefter kan man opdatere med SP3 - det gælder f.eks IBM TP T60 maskiner jeg har rodet med.
Avatar billede denes Nybegynder
08. september 2008 - 19:00 #9
jeg siger tusind tak for de gode svare og links, jeg har løst mit problem, det var SP som manglede.

tror snowflake fik point, ved ikke men jeg er jo også newbe her inde.

tak tak mvh denes
Avatar billede haverslev Novice
08. september 2008 - 19:14 #10
tja, han aflevere pointsne igen til den rette person - han svarede jo blot på noget der var skrevet før.
Avatar billede denes Nybegynder
08. september 2008 - 19:23 #11
det er jeg ked af HAVERSLEV. det er første gang jeg bruge siden her, ska nok prøve at dele pointne rigtig ud næste gang.

mvh denes
Avatar billede haverslev Novice
08. september 2008 - 19:37 #12
ingen problem, alle kan jo lave fejl.
Men jeg går da ud fra at sn0wflake retter op på denne fejl og oprette et points spørgsmål og derved overføre pointsne til rette ejemand.
Sådan plejer vi andre normalt at gøre :-)

Info:
http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Avatar billede c-holst Novice
08. september 2008 - 19:51 #13
Drømte slet ikke om, at folk kunne finde på at køre uden servicepacks, men man bliver jo overrakset i ny og næ:-)
Avatar billede denes Nybegynder
08. september 2008 - 20:00 #14
nå nå sgu bare ha en PC til sønen på 6år den gang 4år, også har den heller ikke været på nettet, jeg skriver det her fra min TP T42

mvh denes