Avatar billede denes Nybegynder
07. september 2008 - 17:38 Der er 5 kommentarer

NYE RAM virker ikke

har købt KINGSTON 512MB PC3200 RAM BLOK til min søns stationer-PC som i forvejen har NoName 512MB PC3200 BLOK instalert

når jeg smider begge RAM BLOKKE i bundkortet forsvinder skærm signalet. RAM BLOKKENE virker hver for sig men ikke sammen.
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
07. september 2008 - 23:10 #1
Uddyb hvor mange RAM-klodser der går på en blok. Forklar også lige præcis hvilke kombinationer du har prøvet.
Avatar billede peet-49 Novice
08. september 2008 - 08:05 #2
Du skal afprøve begge sokler med samme ram, måske er den ene sokkel defekt.
Avatar billede denes Nybegynder
08. september 2008 - 18:49 #3
OK jeg skriver af fra kvitteringerne.

har selv bygget for ca 2 år siden

-Bundkort (INTEL Desktop Board D915PLWDL / Socket LGA775 / FSB: 800MHz)
-CPU (INTEL Celeron D326 2.533G SKT775 256KB FSB533)
-GRAFIKkort (Asus GeForce 7300GS / 256MB / PCI-E)
-RAM (NoName 512MB DDR SDRAM / PC3200 / 400MHz / 64 bit

Ny købte -RAM (RAM KINGSTON 512MB DDR PC3200 400MHz CL)

Jeg puttede de nye RAM i den ledige sokkel-B og tændte PC´en, skærmen tænder ikke og Cpu blæseren går ikke ned i omdrejninger som den plejer ved op start, så tog jeg de gamle RAM ud af sokkel-A og lod de nye side i, PC´en starter normalt op! og så tag jeg de nye RAM ud af sokkel-B og over i sokkel-A det virker også men når jeg så sætter de gamle RAM i sokkel-B sker det samme intet skærm signal og CPU-FAN køre på fuld knald, begge RAM blokke og sokler virker hver i sær men ikke sammen. underligt øv he he håber det ka løses. har også prøvet at skifte dvi-kablet ud med vga-kabel.

mvh denes
Avatar billede denes Nybegynder
08. september 2008 - 19:19 #4
Snowflake mener du jeg ska tælle de sorte chip på den grøne printplade. hvis ja så er der 16 på noname ramne alså 8 på hver side, og 8 på kingston ramne kun på den ene side.

mvh denes
Avatar billede denes Nybegynder
12. september 2008 - 09:08 #5
hej igen! der er måske ikke nogen der kan hjælpe. he he

jeg købte rammene på Frederiksberg multi media world jeg havde taget NoName 512 ramne med og viste dem til ekspedienten og sadge at jeg ville upgrade ramne i min søns pc og så soglte han mig de her latterlige (RAM KINGSTON 512MB DDR PC3200 400MHz CL)
:-) som jeg ikke kan få til at køre sammen med (NoName 512MB DDR SDRAM / PC3200 / 400MHz / 64 bit).
Er der mon noget jeg skal ændre i biosen ??

(det her er ikke dårlig omtale om mutli media world det er bare open "snak")