Avatar billede herbert Nybegynder
07. september 2008 - 11:33 Der er 4 kommentarer

Min wifi forbindelse ryger hver gang skærmen slukker.

Hey eksperter,

Jeg sidder på en Lenovo 3000 v100 laptop. Mit internet er trådløst og fungerer ganske udmærket. Jeg har dog dette problem, at når skærmen slukker efter 5 minutters inaktivitet (helt almindelig XP strømstyring), så stopper min wifi forbindelse også!? Når jeg så kommer tilbage til computeren og fx bevæger musen, så tænder skærmen og wifi starter igen. Hvordan sørger jeg for at min wifi forbindelse hele tiden er åben? Jeg tror ikke det har noget med data-aktivitet på linjen at gøre, da jeg både kører msn og gmail notifier etc.. så diverse keep-alive (ping) programmer løser ikke problemet.

Så vidt, jeg kan se kører jeg ikke noget 3rd party strømstyrings-software (som evt kunne finde på at tænde og slukke mit wifi), så jeg er lidt på bar bund mht hvordan jeg får løst problemet?

Tak for hjælpen!
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. september 2008 - 12:20 #1
Slå standby fra, eller sæt tiden op før den går i standby.
Det er helt normalt!

Det gøres i strømstyring.
Avatar billede herbert Nybegynder
07. september 2008 - 14:07 #2
Standby er slået fra.. Problemet er, at når monitoren slår fra - så slår wifi osse fra.
Avatar billede pazau Nybegynder
07. september 2008 - 18:12 #3
Kontrolpanel -> Strømstyring.

Sæt Windows til at den ikke skal slukke for skærmen.

Det er umiddelbart den eneste løsning jeg lige kan give. Ved ikke hvorfor det trådløse netværk slår fra fordi skærmen gør det.
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. september 2008 - 20:20 #4
Sikkert fordi trådløst netkort får strøm samme sted som skærmen :)