Avatar billede webgeniet Nybegynder
25. juni 2001 - 16:35 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke se hinanden i Andre computere

Når jeg går ind i andre computere, kan jeg ikke se den anden computer, kun når jeg trykker \"søg efter\" - \"computer\", og så skriver navnet.
Jeg har før kunnet gå via andre computere.
Jeg bruger crossedkabel mellem 2 computere med begge windows 98 installeret.
Avatar billede vladimirr Nybegynder
25. juni 2001 - 16:37 #1
Tjek  at de har samme workgroup, hvis ikke, så ret det til.
Tjek at NETBIOS er slået til på begge maskiner.

//Anders
Avatar billede nuki Nybegynder
25. juni 2001 - 16:39 #2
Du kunne også kikke på www.net-faq.dk der står det.
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. juni 2001 - 16:40 #3
vladimirr> Kan man ikke også bruge Netbeui, den bruger jeg selv!
Avatar billede zycho Nybegynder
25. juni 2001 - 16:42 #4
Det er sandsynligvis fordi du prøver når begge computere lige er tændt!! Der går lidt tid før man kan se den anden i andre computere.
Avatar billede vladimirr Nybegynder
25. juni 2001 - 16:43 #5
retaxes -> Jo, det mener jeg også at man kan, men jeg var ikke helt sikker på det, så jeg lod være med at skrive det...
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. juni 2001 - 16:44 #6
vladimirr> Jeg bruger win2k og synes ikke lige jeg kunne finde netbios!
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. juni 2001 - 16:46 #7
zycho> Det med at det tager lidt tid før man ser den anden er et irriterende problem der er dukket op hos mig, en overgang havde jeg ikke problemet, der lukkede den op med det samme, men nu, nej!
Avatar billede jelzin101 Praktikant
25. juni 2001 - 16:47 #8
så skal man vist afkrydse aktiver netbios over etellerandet... (det er laaaang tid siden jeg satte vores eget net op så jeg er ikke sikker men håber at det kan hjælpe)
Avatar billede riversen Nybegynder
25. juni 2001 - 16:51 #9
webgeniet: hvordan er din opsætning. Hvilke protokoller bruger du? evt. ip\'er etc.???
Avatar billede riversen Nybegynder
25. juni 2001 - 16:52 #10
jelzin: der er i ipx/spx protokollen
Avatar billede vladimirr Nybegynder
25. juni 2001 - 17:44 #11
jelzin -> Hvorfor kopierer du ikke bare det jeg skriver ?
Avatar billede jelzin101 Praktikant
26. juni 2001 - 17:19 #12
vlad>> Sorry, det gik lidt hurtigt..:)
Avatar billede n95eoe Nybegynder
28. juni 2001 - 11:48 #13
Har selv haft samme problematik. Skyltes her at een PC havde fået instaleret en firewall.
Hvis I køre med faste IP nr. så ping lige den anden pc, og check om der er \"hul\" igennem.
Hvis der er \"hul\" igennem, så afbryd en evt. firewall helt.
\"Log af\" og \"log på\" på begge pc´ere.
Det virkede her..
mvh Esben
Avatar billede webgeniet Nybegynder
14. august 2001 - 17:56 #14
Jeg fandt selv ud af det. Jeg havde de forkerte instillinger.
Avatar billede webgeniet Nybegynder
14. august 2001 - 17:56 #15
hej
Avatar billede riversen Nybegynder
14. august 2001 - 18:06 #16
hvilke indstillinger rettede du så...til hvad?