Avatar billede bengtwendt Nybegynder
05. september 2008 - 15:15 Der er 5 kommentarer

Flytte database server

Hej

Jeg skal flytte en MsSql express 2005 server den skal flytte fysisk maskine er der et tool der kan gøre dette uden at der går alt for meget galt.

Bengt
Avatar billede teepee Nybegynder
05. september 2008 - 15:22 #1
kender du sp_attach?
Avatar billede aaberg Nybegynder
05. september 2008 - 19:20 #2
Først detacher du databasen. Dette gøres i Management Studio ved at højreklikke på databasen, og trykke "detach" (Den ligger måske under "Tasks", jeg kan ikke helt huske det). Derefter kan du kopiere databasen til den nye server. Du skal både kopiere databasefilen og logfilen. På den nye database attacher du databasen på tilsvarende måde.
Avatar billede kalp Novice
05. september 2008 - 20:23 #3
Jeg ville kopirer databasen (imens den er online) direkte fra den ene server til den anden.
Det er muligt og man skal blot navigerer sig igennem valgmuligheden når man vælger backup database.
Avatar billede wendt-net Nybegynder
06. september 2008 - 11:13 #4
Hej kommentar til alle:
Jeg kender ikke sp_attach jeg vil kigge på det.

Detache og atache, jo det kan virke, men det er en del arvejde med ca 100 databaser, derudover kommer brugernavn og rettigheder ikke med og brugerne skal oprettes manuelt, med det rigtige password.

Kopiere direkte online, virker ikke hvis der er forbindelse til databasen, da administratoren ikke får læseret gennem copi / paste
Avatar billede thomas_yde Nybegynder
16. september 2008 - 23:38 #5
Du slipper ikke for noget manuel arbejde. Men du kan lave en full backup og så restore den på den nye server.