Avatar billede onkelsofus Nybegynder
03. september 2008 - 21:34 Der er 3 kommentarer

Konventere password tilbage fra SHA1

Hej alle bruger

Når jeg opretter en bruger i mit syste, konventere jeg password med SHA1()

Nu skal jeg så lave en side hvor folk selv kan ændre deres password til hvad de nu har lyst til, men når jeg så trækker password ud fra db er det, det konventere password..
HVordan er det jeg får konventere det tilbage i det rigtig??

På forhånd tak
Avatar billede fant0mas Nybegynder
03. september 2008 - 21:41 #1
Så er pointen ved hash ligesom væk :o)
Som regl bér man brugeren om at indtaste sit gamle password og det nye x2.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. september 2008 - 21:41 #2
Du kan ikke lave en omvendt SHA1 - og hvad skulle du i givet fald bruge det til i forbindelse med skift af password?
Avatar billede chriz7913 Nybegynder
03. september 2008 - 23:31 #3
du kan bare se om SHA1($_POST['gammel_password']) er det samme som de krypterede i databasen, og hvis de er ens, kryptere du det nye password og ligger det i databasen :)