Avatar billede medurd Nybegynder
03. september 2008 - 21:06 Der er 3 kommentarer

En tredie ny bærbar i huset hopper hele tiden af nettet ,hvorfor?

Har købet en ny bærbar til min søn. Kort efter vi havde logget den på det trådløse net hopper den af igen. Hver gang der kommer på hopper den af igen efter et stykke tid eller efter den har været gået i hi. De to andre bærbare har aldrig haft problemer. Men det er som om der sker noget med nettet nu efter den nye er kommet til. Den nye er en Lenovo 3000 N200, T5750, Core2Duo, 2 Ghz, 4GB ram, 32 bit operativsystem, Vista home premium. Det to gamle er xp'er, Lenovo 3000 N100 og en IBM. Vores trådløse som står efter et adsl modem er en level one WBR 5400 MMO 1W4L wireless AP router. Den er konfigureret ed wep.
Avatar billede nva Praktikant
04. september 2008 - 09:03 #1
Måske er det strømsparestyringen som i denne tråd http://www.eksperten.dk/spm/790091
Avatar billede medurd Nybegynder
04. september 2008 - 22:10 #2
Ja jeg havde set det inlæg, men det løser desværre ikke mit problem. Det her sker også, når den er tilsluttet strøm.
Avatar billede uffesteenberg Novice
04. september 2008 - 22:20 #3
Vores to computere gør det også.. vi bruger wap-kryptering og de hopper af flere gange i timen, men som regel forbinder de selv igen efter nogle sekunder. Før var det endnu værre men ved support hos vores internet-udbyder ændrede han på frekvensen på routeren, så vi nu kan leve med det. Det er dog stadig lettere irriterende...så vi må nok ringe igen. Måske er det noget lignende, der sker hos jer??